«جشن وصال» در سنندج برگزار شد
کد خبر: 4071661
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲

«جشن وصال» در سنندج برگزار شد

«جشن وصال» با هدف ترویج فرهنگ ازدواج آسان با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان و زوج‌های جوان شامگاه گذشته، 26 تیرماه در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد.

مهدی رمضانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان به گزارش ایکنا از کردستان، مهدی رمضانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان شامگاه گذشته، 26 تیرماه در جشن وصال که به مناسبت گرامیداشت عید غدیر در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ازدواج و تشکیل خانواده از امور مورد تأکید دین اسلام بوده و الهی‌ترین و عاشقانه ترین نهاد مورد توجه اسلام نهاد خانواده است.

وی با اشاره به آیه 21 سوره روم که می‌فرمایید: «وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْكُنُوا إِلَيْهَا وَجَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً ۚ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ؛ و از نشانه های [قدرت و ربوبیت] او این است که برای شما از جنس خودتان همسرانی آفرید تا در کنارشان آرامش یابید و در میان شما دوستی و مهربانی قرار داد؛ یقیناً در این [کار شگفت انگیز] نشانه‌هایی است برای مردمی که می اندیشند»، افزود: خداوند متعال در این آیه ازدواج را منشاء آرامش، دوستی و مهربانی قرار داده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بیان کرد: متأسفانه نبود آرامش جامعه امروز بشری را به شدت نگران کرده است و این نا آرامی‌ها منشاء بیماری‌های اعصاب و روان و حتی طلاق در خانواده‌ها شده است در حالیکه هدف غایی ازدواج و تشکیل خانواده از دیدگاه دین اسلام می‌باشد.

وی با تأکید بر اهمیت ازدواج موفق ادامه داد: جوانان برای رسیدن به موفقیت در امر ازدواج باید گزینه مناسبی را برای ازدواج خود انتخاب کنند اما موفق ماندن در ازدواج امری بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

رمضانی در ادامه گفت: ما در حال حاضر در سطح جامعه مشاوره قبل از ازدواج داریم اما به مشاوره بعد از ازدواج نه در نظام اداری و دانشگاهی و نه خود مردم و آحاد جامعه اهتمام و اعتقادی نداریم.

وی با اشاره به اینکه هدف تشکیل خانواده و ازدواج رسیدن به آرامش است، افزود: اگر قرار باشد آرامشی در خانواده نباشد زندگی مجردی ارجحیت بر تشکیل خانواده دارد براین اساس بوده که خداوند در آیه 21 سوره روم همگان را به تفکر در امر ازدواج و تشکیل خانواده دعوت می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اظهار کرد: یکی از معضلات کنونی جامعه ما این است که کمتر تفکر کرده و بیشتر صحبت می‌کنیم اما نیاز است که زوج‌های جوان قبل از هر واکنشی در مورد مسائل خود فکر کنند.

وی در پایان یادآور شد: زوج‌های جوان برای رفع سوء تفاهمات بین خود باید مسائل، ناراحتی و نگرانی‌های خود را بیان کنند و با تفکر در این امر سوء تفاهم‌های ایجاده شده را رفع کنند.

انتهای پیام
captcha