پرداختن به هنر عاشورایی، اولویت حوزه هنری است
کد خبر: 4071862
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲

پرداختن به هنر عاشورایی، اولویت حوزه هنری است

رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: چشم‌انداز نقشه تحول استان پرچم‌دار هنر عاشورایی و روایت‌گری هنری و انقلابی از فرهنگ عاشورایی است.

هنر عاشورایی

به گزارش ایکنا از زنجان، امیر نعمتی، رئیس حوزه هنری استان زنجان، صبح امروز در مراسم افتتاح ساختمان فرهنگی و آموزشی شهید ابراهیم اصغری با اشاره به تبیین سند تحولی حوزه هنری استان، اظهار کرد: پرداختن به هنر عاشورایی از زوایای گوناگون از موضوعات اولویت‌دار در حوزه هنری است.

وی با بیان اینکه شهید اصغری یکی از هنرمندان فرهیخته استان بوده است و چه اسمی زیبنده‌تر از نام ایشان که بر روی ساختمان هنری مزین شود، تصریح‌کرد: سالیان سال است که متاسفانه حوزه هنری فاقد مکانی در خور هنرمندان استان است و در این دوره تلاش مسئولان در جهت ایجاد مکانی در خور و شایسته هنرمندان استان است که امیدواریم بتوانیم این امر را محقق کنیم، تا مکانی برای فعالیت‌های هنری هنرمندان و کلاس‌های هنری آنها باشد.

این مسئول با اشاره به تبیین سند تحولی حوزه هنری استان، چشم‌انداز نقشه تحول استان را پرچمدار هنر عاشورایی و روایت‌گری هنری و انقلابی از فرهنگ عاشورایی عنوان کرد و ادامه داد: پرداختن به هنر عاشورایی از زوایای گوناگون از موضوعات اولویت‌دار برای ادامه راه فعالیت‌های هنری حوزه هنری انتخاب و تبیین یافته است.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با اشاره به اینکه در موضوع هنر انقلاب توجه به دغدغه‌مندی و مسئولیت‌پذیری هنر در مقابل بسیاری از مسائل و آرمان‌ها، اعتقادات، مطالبات و باورهای اعتقادی، ایمانی و درونی جامعه حائز اهمیت است، گفت: یکی از اقتضائات هنر انقلاب این است که مسائل و مضامین خود را از جامعه و از بطن مردم گرفته و آن را برای مردم و با همراهی مردم تبیین، ترویج و ارائه کند.

نعمتی با بیان اینکه در هنر انقلاب ما با سه مؤلفه مهم بوم‌گرایی، مردم‌محوری و مسئله‌مندی مواجه هستیم، افزود: در دوره تحولی و رویکرد جدید در حوزه هنری اقدام به تدوین نقشه تحولی حوزه هنری مبتنی بر زیست‌بوم استان شده‌ که نزدیک به ۹ ماه توسط کارگروه تحول استانی با همکاری کارگروه تحول ستادی زیست‌بوم و سند تحول با تحلیل و بررسی فرصت‌ها و تهدیدها، مسائل و چالش‌ها، ظرفیت‌ها و مزیت‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی استان در ابعاد مختلف بررسی شده‌ است.

انتهای پیام
captcha