جام قرآنی ضحی در گیلان برگزار می‌شود
کد خبر: 4071970
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۴

جام قرآنی ضحی در گیلان برگزار می‌شود

به‌مناسبت گرامیداشت هفته قرآن و عترت گیلان، نخستین جام حافظان و قاریان قرآن کریم این استان برگزار خواهد شد.

جام قرآنی ضحی در گیلان برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از گیلان، ثبت‌نام نخستین جام حافظان و قاریان قرآن با نام ضحی، به مناسبت گرامیداشت هفته قرآن و عترت گیلان و به همت دبیرخانه این هفته، تا ۳۱ تیرماه ادامه خواهد داشت و مسابقات، در روز دوم مردادماه سال جاری برگزار می‌شود.

این مسابقات به صورت تیمی در دو بخش برادران و خواهران و بدون محدویت سنی برگزار می‌شود و حافظان در سه گروه تحفیظی و قاریان و موذنین در یک گروه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

در این دوره از مسابقات، اشخاص حقوقی نظیر موسسات قرآنی، خانه‌های قرآن، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و... و اشخاص حقیقی از جمله مربیان دارای گواهینامه تربیت معلم یا اساتید پیشکسوت و صاحب کرسی تدریس، به معرفی تیم‌های سه نفره خواهند پرداخت.

جام قرآنی ضحی در بخش حافظان، مشتمل بر ۳ گروه اعم از گروه اول شامل گروه سه نفره «حفظ جزء 30، حفظ سه جزء اول و حفظ پنج جزء اول»، گروه دوم شامل «حفظ 10 جزء اول، حفظ 15 جزء اول و حفظ 20 جزء اول» و گروه سوم شامل «حفظ کل» است و بخش قاریان شامل یک گروه سه نفره «قرائت تحقیق، ترتیل و اذان» است که در بخش خواهران به‌جای رشته اذان، دو مرتل شرکت خواهند کرد.

نفرات معرفی شده در قالب مسابقات رایج قرآنی و بر اساس ضوابط مسابقات رسمی جمهوری اسلامی به رقابت خواهند پرداخت و نفرات برتر ضمن کسب رتبه به صورت متداول در مسابقات(اول تا سوم) و دریافت جایزه، در قالب تیمی نیز در صورت کسب رتبه، مدیر تیم(اعم از شخص حقیقی یا حقوقی) مورد تشویق قرار گرفته و حائز رتبه خواهند شد. همچنین هر شخص حقوقی(موسسات قرآنی، خانه‌های قرآن، کانون‌های مساجد) یا شخص حقیقی(اساتید و مربیان) می‌توانند تا سقف سه تیم معرفی نمایند.

گفتنی‌ است حافظان و قاریان استان می‌توانند برای ثبت‌نام در مسابقات، تا 31 تیرماه 1401 از طریق ارسال فرم مشخصات به شماره واتساپ 09111493457 اقدام نمایند.

انتهای پیام
captcha