اصالت معماری سنتی در ساخت‌وسازهای مسکن روستایی کردستان حفظ شود
کد خبر: 4071974
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵

اصالت معماری سنتی در ساخت‌وسازهای مسکن روستایی کردستان حفظ شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گفت: بافت و اصالت معماری سنتی در ساخت‌وسازهای مسکن روستاهای گردشگری استان حفظ شود.

نشست با مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

به‌ گزارش ایکنا از کردستان، یعقوب گویلیان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان امروز، ۲۸ تیرماه در نشستی که با حضور مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه در یک‌سال گذشته روند رو‌به‌ رشد بسیار خوبی در ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان به‌وجود آمده است.

وی با بیان اینکه ایجاد و توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی از جمله برنامه‌هایی است که برای حفاظت از میراث روستایی اجرا می‌شود، افزود: به‌دلیل وجود روستاهای با معماری تاریخی، فرهنگی و طبیعت خاص در کردستان، ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: در این اقامتگاه‌ها علاوه بر معرفی شاخصه‌های فرهنگی، تاریخی، طبیعی و آداب و رسوم، معماری سنتی ساختمان‌ها نیز به‌عنوان یک فاکتور مهم در جذب گردشگر مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: هدف ما از این جلسه مدیریت ساخت‌و‌سازها بر طبق ضوابط و قوانین اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است، تا در بافت روستاها ناهمگونی ایجاد نشود.

گویلیان با اشاره به اینکه دهیاری‌ها یک ظرفیت و فرصت برای تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری روستایی هستند، گفت: دهیاری‌ها می‌توانند در اجرای پروژه‌های عمرانی و صدور پروانه ساختمانی، اصول مربوطه و الگوهای مناسب مسکن را با جدیت مد نظر قرار داده و برای حفظ و نگهداری بافت‌های با ارزش روستا، اهتمام و پیگیری لازم را به‌عمل آورند.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های گردشگری این استان نیازمند توسعه است، یادآور شد: از همه سرمایه‌گذاران که مایل به ایجاد خانه‌هایی با معماری سنتی در این استان باشند دعوت به همکاری می‌کنیم و آماده هرگونه حمایت از آن‌ها هستیم.

انتهای پیام
captcha