نشست «قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر» در کردستان برگزار شد
کد خبر: 4073132
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۶

نشست «قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر» در کردستان برگزار شد

اولین نشست تخصصی «قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر» با حضور کارگروه‌های هشتگانه آموزش‌و‌پرورش استان دیروز، دوم مردادماه در اداره کل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان برگزار شد.

نشست تخصصی آموزش و پرورش کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، هاشم ناظمی‌جلال، مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان، در اولین نشست تخصصی کارگروه‌های هشتگانه در آموزش‌و‌پرورش کردستان که به منظور اجرای قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر دیروز، دوم مردادماه در کردستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه اهمیت قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر جزو برنامه‌های اولویت‌دار وزیر آموزش‌و‌پرورش بوده و اهداف قرارگاه مناطق مرزی، روستایی و حاشیه شهرها بوده از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی بر پیگیری دقیق برنامه‌های ابلاغی قرارگاه و برگزاری منظم جلسات کاری دبیرخانه استانی و کارگروه‌های تخصصی تأکید کرد و خواستار همکاری کلیه بخش‌های مرتبط و دست اندرکار در این مورد شد.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان کردستان از برگزاری نشست شورای آموزش‌و‌پرورش استان با دستور کار قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر به منظور هماهنگی استانی و بهره‌گیری از ظرفیت دستگاه‌های همکار خبر داد و بیان کرد: با حضور مشاور وزیر و مسئول کشوری قرارگاه، جلسه شورای معاونان استان و مدیران و رؤسای آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه نیز به زودی برگزار خواهد شد.

وی بر تهیه، تنظیم و ارائه گزارش تیرماه طرح شهید سلیمانی و پیگیری ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای و تعیین میزان پیشرفت اجرای طرح‌ها تأکید کرد و گفت: ضرورت دارد بعد از برگزاری هر فعالیت آسیب‌شناسی لازم انجام شود.

غلامعلی کرمی‌نیاز، معاون آموزش ابتدایی اداره کل و دبیر استانی قرارگاه نیز در این نشست، یکی از برنامه‌های وزیر آموزش‌و‌پرورش را راه‌اندازی قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر ذکرکرد و گفت: نظر به اهمیت موضوع، مشاور وزیر به منظور پیگیری برنامه‌های قرارگاه تعیین و اقدامات با جدیت در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه قرارگاه جهادی دارای هشت کارگروه تخصصی است، افزود: ارتقای کیفیت آموزشی، کشف و حمایت از استعدادها، جذب و آموزش معلمان بومی، نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس، تقویت هنرستان‌ها و مدارس شبانه روزی، پوشش ۱۰۰ درصدی دوره تربیت رسمی و عمومی و محرومیت‌زدایی و توانمندسازی محلات کم برخوردار از برنامه‌های محوری قرارگاه هستند.

کرمی‌نیاز، شورای راهبری و سیاست‌گذاری، قرارگاه کشوری، کارگروه‌های تخصصی، قرارگاه استانی و قرارگاه شهرستانی و منطقه‌ای را از ارکان قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر ذکر و بیان کرد: مردمی‌سازی آموزش‌و‌پرورش، افزایش سرانه فضای آموزشی، کاهش نرخ بازماندگی از تحصیل به میزان ۵۰ درصد، تأمین معلم تمام وقت بومی، تبدیل مدارس سنگی و کانکسی به مدارس استاندارد و ارتقای شاخص‌های کمی و کیفی عدالت تربیتی با رعایت تفاوت‌های فردی و جغرافیایی از چشم‌انداز ۴ ساله قرارگاه جهادی است.

معاون آموزش ابتدایی استان مناطق مرزی، عشایری، روستایی و حاشیه شهرها را از جامعه هدف قرارگاه جهادی ذکر کرد و افزود: خیریه‌ها، گروه‌های جهادی، نهادهای انقلابی و شرکت‌ها و مؤسسات غیردولتی به عنوان شبکه حامیان عدالت آموزشی هستند.

وی بیان کرد: در اجرای این برنامه بسترسازی عادلانه توزیع منابع، بهره‌مندی عادلانه از منابع و شایسته‌پروری از مؤلفه‌های عدالت آموزشی هستند.

کرمی‌نیاز هدف از برگزاری این نشست را تعیین مسئولیت کارگروه‌های تخصصی هشتگانه و پیگیری فعالیت‌ها و مأموریت‌های محوله ذکر کرد و یادآور شد: دبیرخانه استانی آمادگی دارد که در جلسات کارگروه تخصصی شرکت کند.

انتهای پیام
captcha