جشنواره «ئافرت(زن)» تا سطح بین‌المللی تداوم داشته باشد
کد خبر: 4073618
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷

جشنواره «ئافرت(زن)» تا سطح بین‌المللی تداوم داشته باشد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان با اشاره به اهمیت و اثرگذاری این جشنواره برای بانوان گفت: امیدواریم این جشنواره با قدرت‌ تداوم داشته باشد به گونه‌ای که زمینه برگزاری این جشنواره در سطح بین‌المللی فراهم شود و تبادلات هنری بیشتری داشته باشد.

لیلا آژیر، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، لیلا آژیر، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان امروز، چهارم مردادماه در آیین اختتامیه جشنواره «ئافرت» اظهار کرد: بحث برگزاری جشنواره با عنوان زن از چند سال گذشته مطرح بوده و ما می‌خواستیم که آغاز آن هم از استان فرهنگی کردستان باشد.

وی با اشاره به تعامل همیشگی زن و هنر افزود: زن و هنر همواره از هم تاثیرپذیری دارند و این تأثیرپذیری همواره متقابل بوده است و نمی‌توان هیچکدام را از هم جدا کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان بیان کرد: زبان هنر گویاترین و رساترین زبان است و اگر بخواهیم مطالبات، مشکلات و خواسته‌های زنان را با این زبان بیان کنیم، باید هدف مشخص داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه زبان هنر یکی از مهم‌ترین تجلیگاه‌هایش زندگی اجتماعی وخانوادگی است، ادامه داد: در این عرصه بانوان هنرمند نیز با تولید آثار فاخر هنری سهم بزرگی در جامعه و خانواده برعهده دارند.

آژیر در ادامه گفت: زن تم مایه و موۻوع آثار هنری و سینمایی زیادی است، اما باید تلاش شود زنان فقط موضوع نباشند بلکه متولی هم باشند که امید می‌رود این مهم مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت و اثرگذاری این جشنواره برای بانوان افزود: امیدواریم این جشنواره با قدرت‌ تداوم داشته باشد به گونه‌ای که زمینه برگزاری این جشنواره در سطح بین‌المللی فراهم شود و تبادلات هنری بیشتری داشته باشد.

سامان احمدی، معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این آیین اظهار کرد: جشنواره «ئافره‌ت» گام اول را تمام کرد و برای گام‌های بعدی نیازمند حمایت بیشتر مسئولان استانی است چرا که تداوم این جشنواره با اعتبارات اندک امکانپذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه جشنواره «ئافره‌ت(زن)» نگاه انسانی به جامعه زنان را نشان می‌دهد، افزود: صفر تا صد این رویداد را زنان برعهده داشتند چراکه این جشنواره در تلاش برای پررنگ‌تر کردن حضور زنان و بیان آسیب‌ها از زبان آنان است.

شرکت 18 نمایش در جشنواره منطقه‌ای تئاتر «ئافرت(زن)»

فاتح بادپروا، دبیر نخستین جشنواره منطقه‌ای تئاتر «ئافره‌ت(زن)» در آیین اختتامیه این جشنواره با بیان اینکه اعضای یک گروه تئاتر باید قبل از هر چیز مثل خانواده باشند، اظهار کرد: اخلاق، ادب و شخصیت اگر آمیخته با هنر نباشد ما نمی‌توانیم در این عرصه به نتیجه برسیم.

وی افزود: کردستان با برگزاری جشنواره‌های مختلف تئاتر در سطح بین‌المللی و ملی همچون جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، جشنواره بین‌المللی تئاتر کُردی سقز و جشنواره منطقه‌ای تئاتر طنز دیواندره و غیره توانایی خود در عرصه هنر و نمایش را نشان داده است.

دبیر نخستین جشنواره منطقه‌ای تئاتر «ئافره‌ت(زن)» با بیان اینکه ۱۸ نمایش برای شرکت در این جشنواره معرفی شدند که بعد از داوری توسط هیئت بازبین، ۶ اثر به مرحله نهایی راه پیدا کردند، بیان کرد: مجتمع فرهنگی - هنری قروه و مجتمع فرهنگی - هنری فجر سنندج محل اجرای ۶ نمایش راه یافته به این جشنواره بودند.

وی در پایان یادآور شد: داوری نخستین جشنواره منطقه‌ای تئاتر «ئافره‌ت(زن)» بهار لطافتیان، تریفه کریمیان، حمیدرضا احمدی کردستانی، کورش احمدی و میدیا ذاکر بودند.

انتهای پیام
captcha