عملیات مرصاد درس فراموش نشدنی برای منافقان است
کد خبر: 4073659
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲

عملیات مرصاد درس فراموش نشدنی برای منافقان است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با اشاره به حضور سه گردان «امام علی(ع)، امام رضا(ع) و الغدیر» از استان در عملیات غرورآفرین مرصاد، گفت: این عملیات درسی فراموش نشدنی به منافقان داد تا دوباره خیال واهی در ذهن برای تعدی به این کشور در سر نپرورانند.

سرهنگ غلامرضا فلاحی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سرهنگ غلامرضا فلاحی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی، شب گذشته، پنجم مردادماه در مراسم گرامیداشت سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد در مسجد امام حسین(ع) شهر بیرجند با اشاره به تحمیل هشت سال جنگ بر علیه جمهوری اسلامی و انقلاب نوپای ایران توسط استکبار جهانی، اظهار کرد: مقاومت دلیرانه شهدا، ایثارگران و رزمندگان باعث شکست دشمنان در این جنگ نابرابر شد.

وی بیان کرد: عملیات مرصاد، آخرین عملیات دوران دفاع مقدس است و ‌هنگامی که آتش‌بس اعلام و قطعنامه پایان جنگ پذیرفته شد، از سوی گروهک منافقین که در طول جنگ نقش ستون پنجم و اهرم فشار بر جمهوری اسلامی را ایفا کرده بودند، طراحی شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی افزود: این عملیات که منافقین آن را عملیات فروغ جاویدان نامیدند، منافقین از سراسر جهان نیروهای خود را جمع کردند و ۲۳ تیپ را با حمایت صدام تشکیل دادند و در روز سه مرداد ۱۳۶۷، نیروهای منافقین از محور سرپل ذهاب وارد ایران شدند و هدفشان هم این بود که سه روزه خود را به تهران برسانند.

فلاحی با بیان اینکه آنان فکر می‌کردند که در مقابل آن‌ها کسی قرار ندارد و با خیال اینکه نیروهای مردمی از جنگ خسته‌اند، شعار از مهران تا تهران در سه روز را سر دادند که این عملیات بعدها به عملیات مرصاد یعنی کمین معروف شد، تصریح کرد: دشمن با ورود به خاک وطن حتی از بیماران بیمارستان‌ها هم نگذشت؛ عملیات مرصاد در پنجم مرداد ۱۳۶۷ با رمز «یا علی» و به‌منظور مقابله با نیروهای سازمان مجاهدین خلق در منطقه اسلام‌آباد غرب و کرند غرب در استان کرمانشاه آغاز شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با اشاره به حضور سه گردان «امام علی(ع)، امام رضا(ع) و الغدیر» از استان در عملیات غرورآفرین مرصاد، گفت: تنها شهید شاخص استان در این عملیات «صفرعلی رضایی» است.

فلاحی یادآور شد: رزمندگان از سه محور چهارزبر، جاده قلاجه و جاده اسلام آباد ـ پل دختر، وارد عمل شدند و نیروهای ضد انقلاب را تا پشت نوار مرزی عقب راندند و این عملیات درسی فراموش نشدنی به منافقان داد تا دوباره خیال واهی در ذهن برای تعدی به این کشور در سر نپرورانند.

انتهای پیام
captcha