منظر فرهنگی هورامان یکی از ارکان‌ توسعه کردستان است
کد خبر: 4074053
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷

منظر فرهنگی هورامان یکی از ارکان‌ توسعه کردستان است

استاندار کردستان گفت: اثر جهانی منظر فرهنگی هورامان یکی از محورها و ارکان‌ اصلی توسعه همه‌جانبه استان است.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان

به‌ گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان شامگاه چهارشنبه، پنجم مردادماه در مراسم جشن بزرگ سالگرد ثبت‌جهانی هورامان که در عمارت خسروآباد سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ثبت منظر فرهنگی هورامان در فهرست آثار جهانی یونسکو نه تنها امتیازی بسیار مهم برای استان و کشور بود، بلکه اقدامی اساسی برای شناساندن آن به جهانیان است.

وی افزود: ثبت منظر فرهنگی هورامان فرصتی است که میراث‌معنوی و ناملموس این دیار که با غیرت و شهامت مردمان کردستان همراه است و با چشم‌اندازهای بی‌نظیر آن پیوند خورده است، به دنیا معرفی شود.

استاندار کردستان بیان کرد: همه باید از این ظرفیت بی‌بدیل برای توسعه کردستان استفاده کنیم، تا نسل‌های آتی هم بتوانند از این نعمت الهی بهره ببرند.

محسن فتحی، نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: به ثبت رسیدن منطقه هورامان در یونسکو نتیجه یک همت جمعی بود که پس از پنج سال تلاش مداوم محقق شد.

وی با اشاره به اینکه ثبت جهانی هورامان اصالت و ریشه لباس، زبان و موسیقی ما را نشان می‌دهد، یادآور شد: انتظار داریم که مسئولان استان در تمامی تصمیم‌گیری‌ها برای منطقه هورامان، مردم را دخالت دهند، چراکه هیچ پیشرفت و توسعه‌ای بدون حضور مردم ممکن نخواهد شد.

انتهای پیام
captcha