اعلام ویژه برنامه‌های بزرگداشت ایام محرم در دامغان
کد خبر: 4074390
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱

اعلام ویژه برنامه‌های بزرگداشت ایام محرم در دامغان

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان از اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی به مناسبت فرارسیدم محرم توسط این اداره خبر داد و گفت: هدف این برنامه تعمیق و ترویج فرهنگ عاشوراست.

اعلام ویژه برنامه‌های بزرگداشت ایام محرم در دامغان

به گزارش ایکنا از سمنان، حسین امینیان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان امروز، هشتم مرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به همزمانی هفته امر به معروف و نهی از منکر با دهه اول محرم اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی و هنری با رویکرد امر به معروف و نهی از منکر طراحی شده که شامل برگزاری تکیه کتاب با موضوع محرم، ارائه فراخوان طراحی پوستر، اجرای 10 شب 10 مجلس در محوطه روباز در این شهرستان است.

وی از برگزاری ایستگاه نقاشی با محوریت عاشورایی خبر داد و افزود: برپایی ایستگاه نقاشی ویژه کودکان در تکیه حضرت ابوالفضل (ع) با مضامین محرم، برگزاری برنامه عصر شعر عاشورایی، اعزام گروه‌های تعزیه به مناطق کم‌برخوردار، تجلیل از فعالترین کانون مسجد در برنامه‌های ملی و مذهبی، همایش پارچه‌نویسی هنرمندان با موضوع عاشورایی، بازدید از گروه‌های تعزیه و اهدا کتاب نسخه‌های تعزیه، کتاب و محصولات فرهنگی و نیز برگزاری مسابقات فرهنگی از دیگر فعالیت‌های مهم در ایام محرم است.

امینیان به اجرای نمایش‌های صحنه‌ای، تئاترهای مذهبی و برگزاری مجالس تعزیه خوانی اشاره کرد و گفت: همزمان با ایام سوگواری حضرت امام حسین (ع) گروه‌های تعزیه در شهرستان دامغان فعال خواهند بود.

به گفته وی؛ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در اجرای برنامه‌های ویژه محرم مشارکت دارند که در این راستا چاپ بنر، پلاکارد، ارائه پیام‌های معنوی و فضا سازی محیط از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در دامغان است.

انتهای پیام
captcha