لازمه پیشرفت ایجاد همگرایی فرهنگی است
کد خبر: 4074475
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳

لازمه پیشرفت ایجاد همگرایی فرهنگی است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: لازمه توسعه و پیشرفت در تمام زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، همگرایی فرهنگی است.

مدیریت و برنامه ریزی، کتابخانه عمومی، آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، محمد فرشکاران، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، امروز، 8 مردادماه در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: توسعه و رفع واگرایی‌های فرهنگی بسیار مهم بوده و در واقع لازمه توسعه و پیشرفت در تمام زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، همگرایی فرهنگی است.

وی اظهار کرد: تهییج و ترغیب جامعه برای به دست آوردن ظرفیت‌های مطلوب رشد و توسعه، توسط فرهنگ رخ می‎دهد.

فرشکاران متذکر شد: برای مدیریت بهینه منابع باید راهکارهایی پیدا و منابع را با توجه به شرایط و اولویت های موجود استان توزیع کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی بر لزوم توجه جدی به برنامه محوری تاکید و بیان کرد: اگر صرفاً به اعتبارات دولتی تکیه کنیم نتیجه‌ای نخواهیم گرفت. در شرایط فعلی جامعه توسعه و رفع واگرایی‌های فرهنگی بسیار مهم بوده و در واقع لازمه توسعه و پیشرفت در تمام زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، همگرایی فرهنگی است.

اسدبابایی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی در این دیدار نیز به ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های استان پرداخت و گفت: کتابخانه‌های عمومی استان معمولا بالای ۵۰ سال قدمت داشته و در نتیجه از لحاظ وضعیت فیزیکی و استحکام دچار مشکلات هستند.

وی اظهار کرد: با این اوصاف یکی از بزرگترین کتابخانه عمومی کشور با ۶۰ هزار متر مربع زیربنا و ۱۱ هزار متر مربع مساحت متعلق به همین استان است که باید در خصوص رفع پاره ای از مسائل زیر ساختی آن چاره اندیشی شود.

بابایی ادامه داد داد: کتابخانه مرکزی تبریز یکی از بزرگترین مخازن کتب خطی کشور را داراست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی، خواستار توجه به کتابخانه تربیت به‌عنوان اولین کتابخانه دولتی ایران شد که سالیان متمادی در حال بازسازی بوده و اتمام آن نیازمند اعتبار ویژه استانی است.

انتهای پیام
captcha