برگزاری جشنواره «فجر تا فجر» در استان مرکزی
کد خبر: 4075448
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹

برگزاری جشنواره «فجر تا فجر» در استان مرکزی

دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی با اشاره به جشنواره علمی، پژوهشی و هنری «فجر تا فجر»، اظهار کرد: این جشنواره از بهمن ماه سال قبل آغاز و تا بهمن ماه امسال به طول می‌انجامد، این جشنواره در قالب‌های مختلفی تعریف شده است که هریک از هنرمندان و علاقه‌مندان می‌توانند نسبت به توانمندی خود در آن شرکت کنند.

حجت الاسلام علی رودبارانی دبیر ستاد اقامه نماز مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام علی رودبارانی، دبیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی، عصر امروز، 11 مرداد در نشست شورای اقامه نماز استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: در این نشست چهار دستور کار جشنواره علمی، پژوهشی و هنری«فجر تا فجر»، رسیدگی به وضعیت مساجد بین راهی به ویژه مسجد امام خمینی(ره) سه راهی خمین، تصمیم‌گیری در مورد فضای اداری ستاد اقامه نماز، بنیاد مهدودیت و ستاد تفسیر و سند تحول ستاد در افق 1401 تا 1420 مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی در خصوص جشنواره علمی، پژوهشی و هنری «فجر تا فجر» اظهار کرد: این جشنواره از بهمن ماه سال قبل آغاز و تا بهمن ماه امسال به طول می‌انجامد، این جشنواره در قالب‌های مختلفی تعریف شده است که هریک از هنرمندان و علاقه‌مندان می‌توانند نسبت به توانمندی خود در آن شرکت کنند.

رودبارانی ادامه داد: جشنواره یاد شده در دو قالب استانی و کشوری برگزار خواهد شد. برای هرچه بهتر برگزار شدن این جشنواره سه کمیته علمی با ریاست دانشگاه اراک و همکاری دیگر دانشگاه و حوزه علمیه خواهران و برادران، کمیته پشتیبانی با ریاست مدیریت برنامه‌ریزی و همکاری معاون توسعه و منابع استانداری و نمایندگان شورای اقامه نماز و کمیته اطلاع‌رسانی با ریاست صدا‌و‌سیما و همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی، حوزه هنری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرمانده قرارگاه خاتم‌الاوصیا تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه رسیدگی به وضعیت مساجد بین راهی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های در دستور است، اضافه کرد: رسیدگی به وضعیت بهداشت مساجد و سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی از اهمیت بسیار برخوردار است و دستگاه‌های متولی در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند. برخی از مسافران از وضعیت بهداشت گلایه‌هایی دارند که با نظارت هرچه بهتر باید درصدد رفع این مشکلات برآمد.

رودبارانی در رابطه با سند تحول اقامه نماز و افق 20 ساله نیز گفت: از دانشگاه‌ها درخواست ارائه پیشنهادات و نقطه نظرات شده است، از فعالان دانشگاه خواستیم تا سند را بررسی کرده و نکات را انتقال دهند، اما تاکنون جوابی از سوی دانشگاه‌ها دریافت نکرده‌ایم، حتی می‌توان 4 برنامه به فاصله 5 سال به جای سند 20 ساله نوشت.

یادآور می‌شود، در این نشست اعضای شورای اقامه نماز نقطه نظرات خود را در خصوص چهار دستور کار جلسه بیان کردند و در نهایت تنظیم سند تحول به دانشگاه اراک، تهیه فضای اداری ستاد به معاونت توسعه و پشتیبانی استانداری، وضعیت رسیدگی به مسجد امام خمینی(ره) خمین با شهرداری، برگزاری جشنواره «فجر تا فجر» به اعضای شورا، رسیدگی به وضعیت مساجد بین‌راهی به اداره راهداری و حمل و نقل سپرده شد.

انتهای پیام
captcha