تشکیل کمیته تخصصی تحقق شعار سال در کردستان
کد خبر: 4075772
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۰

تشکیل کمیته تخصصی تحقق شعار سال در کردستان

مسئول بسیج کارمندان سپاه بیت‌المقدس کردستان از تشکیل کمیته تخصصی تحقق شعار سال به منظور تسهیل در امورات کسب و کار و رونق اشتغال و تولید در سطح کردستان با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد.

کمیته تخصصی شعار سال

به گزارش ایکنا از کردستان، محمدرضا رمضان‌زاده، مسئول بسیج کارمندان سپاه بیت‌المقدس کردستان در نشست کمیته تخصصی تحقق شعار سال که امروز، 12 مردادماه در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان با تأکید بر اینکه شعار سال را نباید به سربرگ نامه‌های اداری خلاصه شود، اظهار کرد: در این راستا با مساعدت معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان و نخبگان و هیئت اندیشه‌ورز یک نشست برگزار کردیم و مقرر شد تا کمیته تخصصی تحقق شعار سال تشکیل شود.

وی افزود: برای تحقق شعار و موفقیت در برنامه‌های این کمیته تخصصی نیاز است تا تمام ادارات و ارگان‌ها پای کار باشند و اقدامات اساسی در این زمینه صورت گیرد تا در پایان سال گزارش کاملی از اقدامات انجام شده در استان به منظور تحقق شعار سال ارائه شود.

مسئول بسیج کارمندان استان بیان کرد: در این راستا اولین اقدام این کمیته تخصصی که متشکل از تمام ادارت ذیربط در بحث تحقق شعار سال بوده احصاء و شناسایی موانع پیشروی تولید و ارائه راهکارهای اجرایی بوده است.

وی افزود: در این راستا و به منظور رفع این موانع با ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان جلساتی برگزار می‌شود تا ان‌شاء الله بتوانیم گامی اساسی در راستای رفع موانع تولید در استان کردستان برداریم و خروجی خوبی از این کمیته در پایان سال داشته باشیم.

اهتمام جدی دستگاه‌های اجرایی برای تحقق شعار سال

مجید آوج، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کردستان در ادامه این نشست اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال در استان کارگروه کارشناسی تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه در این کارگروه 20 دستگاه اجرایی استان کردستان عضو هستند، افزود: در مجموع دستگاه‌های اجرایی استان اهتمام خاصی برای تحقق شعار سال وجود دارد و اقداماتی خوبی در این زمینه صورت می‌گیرد.

دبیر کمیته تخصصی تحقق شعار سال با تأکید بر اینکه اثربخشی بیشتر اقدامات صورت گرفته نیازمند همکاری، هم‌افزایی و تعامل بیشتر بین دستگاه‌های اجرایی استان بوده است، بیان کرد: فرهنگ‌سازی، آموزش و توانمندسازی، مشاوره، تبلیغات و اطلاع‌رسانی، تسهیل در پرداخت تسهیلات، تسهیل در امور صادراتی، تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار لازمه تحقق شعار سال بوده است.

وی افزود: در این راستا کمیته تخصصی تحقق شعار سال با ارگان‌های ذیربط نشست‌های را برگزار می‌کند تا بتوانیم راهکارهایی ارائه شود تا موانع موجود در موضوعات یادشده را مرتفع کنیم.

 آشنایی جوانان با فرهنگ کار در اولویت امر قرار بگیرد

فرزاد پیشکاری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان در ادامه این نشست اظهار کرد: مقام معظم رهبری مباحث اشتغال، کارآفرینی، اقتصاد مقاومتی و فعالیت‌های دانش بنیان را به عنوان دغدغه اصلی کشور مورد تأکید قرار داده‌اند چراکه در سایه تحقق این امور توسعه در کشور اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: در این راستا تمام مسئولان دستگاه‌های اجرایی با درک این دغدغه مقام معظم رهبری و مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان باید تمام تلاش خود را برای تحقق شعار سال به کار گیرند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان بیان کرد: کارگروه تحقق شعار سال می‌تواند اقداماتی اساسی در بحث رفع موانع تولید در استان انجام دهد که اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان آمادگی خود را برای هرگونه همکاری در این بخش اعلام می‌کند.

وی افزود: در فضای امروزی حاکم بر اقتصاد جهان صنایعی موفق خواهند بود که بتوانند طرح‌ها و فعالیت‌های خود را با شرکت‌های دانش بنیان تطبیق دهند چراکه امروزه سبک زندگی و سلایق مردم تغییر کرده لذا باید با این تغییر و تحول همراه بود.

پیشکاری بیان کرد: همچنین فعالان عرصه تولید باید با شناخت کافی از بازار تولیداتی منطبق با سلایق مردم و با کیفیت بالا تولید کرده و زمینه‌ حضور خود در عرصه صادرات را فراهم کنند و این امرمستلزم این است است که تولیدکنندگان طرح‌ها و صنایع خود را منطبق بر شرکت‌های دانش بنیان تولید کنند.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان متشکل از افراد مبتکر، خلاق و توانمندی است که می‌توانند کشور را متحول کنند، افزود: در استان کردستان در درازمدت روند بهره‌گیری از ایده‌های جدید و خلاقانه باب نبوده است در حالیکه با بهره‌مندی از این درایت‌های خلاقانه می‌توانیم استان کردستان را به قطب کشاورزی کشور تبدیل کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان با اشاره به اهمیت فرهنگ کار در جامعه گفت: فرهنگ کار و آموزش را باید از خانواده شروع کرد تا بتوانیم جوانان خلاق، توانمند و با فکر و ایده تربیت کرد.

وی افزود: امروز جوانان ما به دلیل عدم آشنایی با فرهنگ کار فقط منتظر جذب در ادارات و پشت میز نشینی هستند و همین امر موجب شده که امروز ما در بسیاری از حرفه‌ها و شغل‌های موجود صنعتی و فنی با کمبود نیرو مواجه شویم لذا این امر نیازمند آموزش و فرهنگ‌سازی در جامعه است.

پیشکاری از اختصاص 525 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی با کارمزد چهار درصد به استان کردستان خبر داد و گفت: جوانان استان کردستان به دلیل عدم مهارت آموزی و توانمندی و باور غلط نمی‌توانند نسبت به دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

وی جهاددانشگاهی را یکی از نهادهای اثرگذار در بخش مهارت آموزی دانست و یادآور شد: باید با بهره‌مندی جوانان از این دوره‌های آموزشی جهاددانشگاهی زمینه هدایت جوانان به سمت اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی را فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha