صدور و تمدید بیش از هزار مجوز صنایع‌دستی در کردستان
کد خبر: 4075842
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵

صدور و تمدید بیش از هزار مجوز صنایع‌دستی در کردستان

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، از صدور و تمدید یک‌هزار و ۳۱۷ فقره مجوز پروانه تولید صنایع‌دستی در چهار‌ ماهه اول سال‌جاری خبر داد.

صنایع دستی کردستان

به‌گزارش ایکنا از کردستان، فرهاد حامدی، معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان دیروز، 13 مردادماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: از مجموع این مجوزها، تعداد هزار و ۲۹۵ فقره مربوط به پروانه تولید انفرادی، ۱۶ مورد مربوط به پروانه تولید کارگاهی، ۴ فقره کارت شناسایی و دو فقره پروانه تأسیس کارگاهی بوده است.

وی افزود: این مجوز‌ها برای صنعت‌گران فعال در رشته‌های رودوزی‌های سنتی، سفال‌گری، نازک‌کاری، البسه‌محلی، تولیدات چرم، جاجیم‌بافی، گلیم‌بافی، کلاش‌بافی، شال‌بافی، قلم‌زنی و... صادر شده است.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان بیان کرد: همچنین در مدت زمان یادشده، ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات از محل تبصره ۱۸ توسط بنیاد برکت به صنعتگران فعال در کردستان پرداخت شده است.

وی از برپایی بیش از ۱۰ نمایشگاه صنایع‌دستی از ابتدای سال‌جاری تا پایان خردادماه خبر داد و افزود: حضور در نمایشگاه صنایع‌دستی اقلیم کردستان عراق (شهر حلبچه)، حضور در نمایشگاه‌های مشارکتی استان‌های چهارمحال و بختیاری، یزد و ایلام، برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در شهرستان‌های سنندج، بانه و مریوان در ایام نوروزامسال و همچنین برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی درخانه کُرد سنندج به مناسبت ۲۰ خرداد روز جهانی صنایع‌دستی، از جمله اقدامات انجام شده این حوزه بوده است.

حامدی در پایان یادآور شد: در حال حاضر ۴۴ هزار کردستانی به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم در ۴۰ رشته صنایع‌دستی مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام
captcha