فراخوان پانزدهمین کنگره سراسری «شعر و آئین‌های عاشورایی قروه» اعلام شد
کد خبر: 4075874
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳

فراخوان پانزدهمین کنگره سراسری «شعر و آئین‌های عاشورایی قروه» اعلام شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از اعلام فراخوان پانزدهمین کنگره سراسری «شعر و آئین‌های عاشورایی قروه» در سطح کشور خبر داد و گفت: علاقمندان تا 10 شهریورماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.

علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان

علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: پانزدهمین کنگره کشوری شعر و آئین‌های عاشورایی به همت دبیرخانه دائمی سوگواره فرهنگ، هنری و ادبی آیین‌های عاشورایی کردستان با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل استان کردستان را برگزار می‌شود.

وی از اعلام فراخوان پانزدهمین کنگره سراسری «شعر و آیین‌های عاشورایی قروه» در سطح کشور خبر داد و گفت: علاقمندان تا 10 شهریورماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضائل امام حسین(ع) و یاران وفادارش، ترویج فرهنگ و هنر اصیل اسلامی، اشاعه فرهنگ و ادبیات آئینی – عاشورایی، شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی، هنری و ادبی مرتبط با عاشورا، ارتقای سطح کیفی شعر آئینی و گسترش هرچه بیشتر آن، توجه به کیفیت و جذابیت اشعار مداحی در مراسم مذهبی و رصد فرهنگی فرهنگ عاشورا در سطوح مختلف از اهداف پانزدهیمن کنگره سراسری شعر و آئین‌های عاشورایی بوده است.

وی ادامه داد: موضوعات بخش فیلم کوتاه شامل جلوه‌های دینی، اخلاقی، اجتماعی و دستورات قران کریم در قیام عاشورا، تأثیرات قیام عاشورا بر بقای دین پیامبر اکرم(ص)،، تصویری کردن احادیث پیامبر(ص) درباره امام حسین(ع) و هرگونه محتوای مشترک بین پیامبر(ص) و امام حسین(ع) بوده است.

دریایی با اشاره به برگزاری این کنگره سراسری در دو بخش اصلی و ویژه و فیلم بیان کرد: بخش اصلی شامل شعر عاشورایی و بخش ویژه شامل شعر ایثار و شهادت با تأکید بر شهدای کردستان و شهید حاج قاسم سلیمانی ، بخش فیلم سوگواره شامل فیلم کوتاه عاشورایی به سه زبان فارسی، تُرکی و کُردی برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اعلام اینکه علاقمندان می‌توانند آثار خود را در تمامی موضوعات مربوط به نهضت عاشورایی اباعبدالله الحسین(ع) به دبیرخانه ارسال کنند، گفت: پانزدهمین کنگره سراسری شعر و آئین‌های عاشورایی با حضور شعرای آئینی کشور 16 و 17 شهریورماه در مجتمع فرهنگی - هنری فردوسی شهرستان قروه برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه علاقمندان به شرکت در این کنگره می‌توانند آثار خود را از طریق اپلیکشن کنگره شعر عاشورایی ارسال کنند، افزود: راه‌های دریافت اپلیکیشن از طریق سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه و کانال تلگرامی شعر عاشورایی قروه است.

وی در پایان یادآور شد: در هر سه بخش اصلی، ویژه و فیلم پانزدهمین کنگره سراسری شعر و آئین‌های عاشورایی به تفکیک از سه اثر برگزیده تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام
captcha