مراسم کاروان قرآنی ندای رحمت در اردبیل برگزار شد + فیلم
کد خبر: 4076931
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۸

مراسم کاروان قرآنی ندای رحمت در اردبیل برگزار شد + فیلم

مراسم کاروان قرآنی ندای رحمت همزمان با عصر عاشورای حسینی با مشارکت نهادهای فرهنگی و قرآنی در اردبیل برگزار شد.

ماه محرمبه گزارش ایکنا از اردبیل، با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اتحادیه موسسات و تشکل‌های فرهنگی، مردمی قرآن و عترت، موسسه قرآنی جامعه‌النور و قرارگاه فاطمه‌الزهرا(س)، مراسم کاروان قرآنی ندای رحمت با هدف تبیین اهداف قیام عاشورا در عمل به تعالیم قرآنی، ۱۷ مردادماه، در مهدیه اردبیل برگزار شد.
حجت‌الاسلام محسن ابراهیمی، مدرس حوزه‌های علمیه استان اردبیل در سخنانی صبر و شکیبایی در برابر مشکلات را درس بزرگ نهضت عاشورا برای بشریت عنوان کرد و افزود: سیدالشهدا الگوی صبر و شکیبایی در برابر مصیبت‌ها، مشکلات زندگی، زخم شمشیر، داغ عزیزان و شهادت فرزندان است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی بر ضرورت الگوگیری از زندگانی امام حسین(ع) تاکید کرد و گفت: مسلمانان باید هم از معنویت و توجه به خدا و نیایش‌های شبانه امام درس بیاموزند و هم از توجه به علم، ادب، دانش و تربیت فرزندان، هم حُسن خُلق و کرامت رفتاری و مستضعف‌گرایی تا سعادتمند شوند.

مدرس حوزه‌های علمیه استان اردبیل خاطر نشان کرد: برای الگوگیری از اسوه‌های حسنه باید به جهات اسوه بودن آنان توجه داشت و امام حسین(ع) هم یکی از این اسوه هاست که خود نیز فرموده؛ «لکم فیّ اسوة» و ما باید در الگوگیری و تبیین الگوی صحیح در جامعه بیش از پیش تلاش کنیم.

گفتنی است؛ در این مراسم قاریان و حافظان قرآن به قرائت قرآن پرداخته و در ادامه ختم قرآن نثار روح شهدای کربلا انجام و در پایان مداحی در سوگ شهادت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران وفادارش انجام شد.

انتهای پیام
captcha