طرح «یاران آفتاب» در یزد اجرا می‌شود
کد خبر: 4077525
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۷

طرح «یاران آفتاب» در یزد اجرا می‌شود

مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) یزد با اشاره به اجرای طرح «یاران آفتاب» در این استان گفت: در قالب این طرح تعدادی از پیش‌دبستانی‌ها به‌صورت پایلوت از مجموعه کتب ویژه مهدویت بهره‌مند می‌شوند.

کمیته طرح تربیت مهدوی در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمود رستگاری، مدیر بنیاد حضرت مهدی موعود(عج) استان یزد، 20 مردادماه در کمیته طرح تربیت مهدوی در محل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: رسالت اصلی این بنیاد رصد فعالیت‌های مهدوی است، آموزش و پرورش در برگزاری برنامه‌های مهدوی پیشگام بوده و از برنامه‌های شاخص در سطح استان می‌توان به صندوق نذر «گل نرگس» اشاره کرد که از سالیان قبل شروع شده و ادامه دارد.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات کتابخوانی «عطر انتظار» ویژه همه مقاطع تحصیلی و همچنین فرهنگیان، برگزاری صبحگاه انتظار، حضور رابطان مهدوی و گروه‌های مهدی‌یاور دانش‌آموزی را از دیگر برنامه‌های مهدوی در مدارس استان اعلام کرد.

رستگاری بیان کرد: دستورالعمل طرح تربیت مهدی در سال 98 تدوین شده و امیدواریم هر سال به نحو احسن اجرایی شود و لذا باید دو جلسه از جلسات اولیا و مربیان به طرح تربیت مهدوی اختصاص یابد.

وی ادامه داد: دوره ضمن خدمت حکومت مهدوی و وظایف منتظران برگزار شد و اغلب کارمندان در سطح استان در این دوره شرکت کردند و با رایزنی انجام شده با سازمان مدیریت دوره جدیدی با عنوان «مهدویت، انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» ایجاد شد که امیدواریم فرهنگیان از این دوره بهره‌مند شوند.

رستگاری گفت: آیت‌الله ناصری، امام‌جمعه یزد تأکید بسیاری به توجه به پیش‌دبستانی‌ها و تأمین محتوا برای این مقطع آموزشی دارند، از سال 98 کتابی تحت عنوان شیرین عسل تألیف شد که مباحث مربوط به توحید، امامت، نبوت و... را در قالب قصه و داستان توضیح می‌داد و دوره آموزش آن در قالب 36 جلسه برگزار شد. در همین راستا واحد کودک و نوجوان مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم شروع به تدوین محتوا برای پایه‌های مختلف تحصیلی کرد و برای پایه پیش‌دبستانی منجر به تألیف بسته کتاب کار یاران آفتاب شد.

رستگاری ادامه داد: در نظر داریم با موافقت مسئولان آموزش و پرورش استان ابتدا دوره‌های تربیت مربی پیش‌دبستانی با محوریت بسته یاران آفتاب برگزار و سپس این محتوا را در تعدادی از پیش‌دبستانی‌ها به‌صورت آزمایشی اجرا و سپس سراسری کنیم.

عبدالهیان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست ضمن عرض تسلیت به‌مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) گفت: محتوا برای مقطع پیش‌دبستانی بسیار مهم و تأثیرگذار است و این کتاب‌ها و دوره‌های فاخر در آینده فرزندان این کشور بسیار اثرگذار و تعیین‌کننده است. با توجه به اینکه ممکن است تأییدیه وزارتخانه را نیز خواسته باشیم ابتدا جلسه‌ای با حضور مدیرکل و معاونین آموزش و پرورش استان برگزار شود و نظرات این عزیزان اخذ و سپس مکاتبات با تهران انجام می‌شود.

سعید غفاریان، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست گفت: اگر طرح یاران آفتاب به خوبی اجرا شود مردم خود به دنبال این‌گونه دوره‌ها آمده و استقبال می‌کنند. با تحقیقات انجام شده تیم پشتیبانی یاران آفتاب بسیار خوب و قوی است و در هر ساعت از شبانه روز پاسخگوی سؤالات مربیان است.

انتهای پیام
captcha