اهمیت حضور و اقامه نماز در مساجد جدی گرفته شود
کد خبر: 4079191
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴

اهمیت حضور و اقامه نماز در مساجد جدی گرفته شود

امام جمعه زنجان با تاکید بر اهمیت حفظ جایگاه مساجد در کشور، گفت: در شرایط کنونی باید نسبت به اهمیت حضور و اقامه نماز در مساجد اهتمام بورزیم.

نماز جمعه

به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، امام‌ جمعه زنجان، ظهر امروز، ۲۸ مرداد، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اهمیت برپایی نماز اول وقت در مسجد، بیان کرد: به گفته امام خمینی (ره) مسجد سنگر است و پیامبر اسلام اولین اقدام را برای اجتماع مسلمانان، ساخت مسجد می‌دانست، از این رو مسجد قبا که نخستین مسجد جهان اسلام است، به دستور ایشان ساخته شد.

وی با اشاره به ساخت مسجد نبی به دستور پیامبر اسلام، افزود: اقامه نماز در مسجد باید مورد توجه باشد؛ چرا که اگر تا ۴۰ منزل با مسجد فاصله داشته باشیم و برای نماز و انجام فرایض واجب به مسجد مراجعه نکنیم، در روز قیامت باید جواب‌گو باشیم.

آیت‌الله خاتمی مسجد را محلی برای بیان مسائل مهم سیاسی و اجتماعی روز دانست و ادامه داد: مساجد مکانی برای دین‌آموزی، اخلاق‌آموزی، اقامه نماز و بیان احکام دینی است‌.

وی عنوان کرد: ۲۸ مرداد تاریخ ننگین حضور آمریکا در ایران بود که با حمایت از پهلوی و سرکوب دولت مردمی، ۲۵ سال دیگر محمدرضا پهلوی را بر ایران مسلط کرد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به دخالت انگلیس از آغاز حکومت پهلوی، افزود: عامل استقرار پهلوی‌ها حمایت بیگانگان بود، با شروع کودتا و حمایت انگلیس، اول رضاخان و سپس پسرش با حمایت علنی آمریکا به قدرت رسید.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، با اشاره به روزهای سیاه ایران و زورگویی و استبداد حکومت پهلوی، ادامه داد: دخالت بر همه امور بر عهده بیگانگان بود و آمریکا تمام شئونات را در این مملکت زیر پا گذاشت اما پیروزی انقلاب اسلامی سبب کوتاهی دست بیگانگان از این سرزمین شد ولی مشاهده می‌کنیم با گذشت ۴۳ سال از انقلاب، هنوز آمریکا دست از ظلم و آدم‌کشی و دخالت به خصوص در کشورهای مسلمان برنداشته است.

وی با بیان اینکه آمریکا از ظلم و دخالت سیر نخواهد نشد، اضافه کرد: از قبل از انقلاب اسلامی تاکنون حدود ۶۰ سال آمریکا در ۲۸ جنایت مشخص در ایران دخالت داشته که اسناد و مدارک این جنایات نیز به وضوح اعلام شده است.

آیت‌الله خاتمی، تحریم، بایکوت سیاسی، تحریک دشمنان و عوامل بیگانه علیه ایران را از جمله ظلم و جنایتی خواند که آمریکا آن را ادامه می‌دهد، بیان کرد: قدرت امروز اسلام و جمهوری اسلامی ایران، آمریکا و سایر دشمنان را نگران کرده است.

وی با اشاره به ۳۱ مرداد، روز صنعت دفاعی، اذعان کرد: روزی که بوش پدر و پسر ما را تهدید نظامی می‌کردند، از قدرت امروز صنعت دفاعی ایران خبر نداشتند. خداوند در قرآن بارها به مسلمانان سفارش کرده است که در ساختار و ابزار نظامی قوی باشید تا ترس و رعب به دل دشمنان راه یابد، به گفته مقام معظم رهبری دیگر دوره بزن در رو گذشته و هر اقدامی جوابی خواهد داشت و خوشبختانه ایران در صنعت نظامی پیشرفت شگرفی دارد.

خطیب نماز جمعه زنجان با اشاره به ساخت موشک و پهبادهای کم‌نظیر در ایران، افزود: آمریکا که خود بزرگ‌ترین فروشنده اسلحه در دنیا است، روزی با افتخار از جنایات خود، ترور دانشمندان و حاج قاسم صحبت می‌کرد اما با دیدن پیشرفت روزافزون ایران در صنعت دفاعی، سکوت کرد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه ما قصد ساخت سلاح‌های اتمی نداریم اما در ساختار و ابزار نظامی با قدرت به جلو حرکت می‌کنیم‌‌،‌ خاطر‌نشان کرد: این دو شخصیت برجسته (شهید باهنر و رجایی) که روز شهادت‌شان را هفته دولت نام‌گذاری کرده‌ایم، خدمات شایانی به این انقلاب عرضه داشتند. دولت‌ها بعد از گذشت حدود ۴۳ سال هر آنچه که از دست‌شان برمی‌آمده در عمران، آبادی، ایجاد راه، خدمات آب، گاز و برق، ایجاد بنادر و زیرساخت‌های دیگر به مردم و مملکت عرضه کردند، اینکه عملکرد کدام دولت خوب یا بد بوده را کاری نداریم، در این انقلاب همه دولت‌ها تلاش‌شان را برای آبادانی و خدمت به مردم انجام دادند.

انتهای پیام
captcha