دستگاه‌های اجرایی فارس به صورت اعتقادی به موضوع جمعیت ورود کردند
کد خبر: 4079753
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹

دستگاه‌های اجرایی فارس به صورت اعتقادی به موضوع جمعیت ورود کردند

استاندار فارس با بیان اینکه در موضوع صیانت از جمعیت دستگاه‌های اجرایی به شکل اعتقادی ورود کردند نه اداری، گفت: سازمان‌ها وقتی به صورت اعتقادی به این‌حوزه ورود می‌کنند نه‌ تنها نسبت به وظیفه خود نگران هستند بلکه نسبت به وظایف اجرایی دیگر سازمان‌ها هم این نگرانی را دارند.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس امروز، ۳۰ مرداد در چهارمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت فارس با بیان اینکه در موضوع صیانت از جمعیت دستگاه‌های اجرایی به شکل اعتقادی ورود کردند نه اداری، گفت: سازمان‌ها وقتی به صورت اعتقادی به این‌حوزه ورود می‌کنند نه‌ تنها نسبت به وظیفه خود نگران هستند بلکه نسبت به وظایف اجرایی دیگر سازمان‌ها هم این نگرانی را دارند.

وی به رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان فارس دستور داد تا کمیته اقتصادی در این حوزه تشکیل تا کل ابعاد اقتصادی صیانت از جمعیت به شکل‌های مختلف حتی در قالب طرح‌های پژوهشی انجام شود.

استاندار فارس با توجه به اینکه در ۱۲ شهرستان استان هنوز ستاد حمایت از زوجین نابارور تشکیل نشده است، دستور داد تا شهرستان‌ها هر چه سریعتر ستاد خود را برگزار و فرمانداران شهرستان علت عدم برگزاری این ستاد را اعلام کنند.

ایمانیه همچنین بیان کرد: در این حوزه می‌توان از ظرفیت پزشکان خانواده استفاده کرد، چرا که طرح پزشک خانواده فرصت بی‌بدیلی است که در استان ایجاد شده است.

ویبا بیان اینکه در طرح صیانت از جمعیت و خانواده می‌توان با برگزاری دوره‌های طب سنتی برای پزشکان خانواده از ظرفیت آن‌ها در این حوزه بهره برد، گفت: با توجه به اینکه در گذشته فارس به عنوان مرکز طب سنتی معرفی شده است در این زمینه نیز باید پیشگام باشیم و از ظرفیت افرادی که رشته پزشکی خوانده‌اند و در رشته طب سنتی مشغول به تحصیل شده‌اند و دکترای خود را گرفته‌اند، استفاده کرد.

استاندار فارس همچنین در ادامه با بیان اینکه در بیمارستان حضرت زینب(س) و مادر و کودک غدیر با مرکز اهدای سلول‌های بنیادین توافقی انجام شده است، افزود: باتوجه به مصوبه دولت اگر مراکزی با بیمه‌ها قرارداد منعقد نکند لغو مجوز می‌شوند و آن مرکز دیگر نمی‌تواند به ارائه خدمات ناباروری بپردازد و باید در یک رشته دیگر کار کند.

مبارزه با سقط جنین و تشکیل کمیته مبارزه با این موضوع با مشارکت قوه قضاییه از دیگر مواردی بود که در این جلسه استاندار فارس به آن اشاره و تأکید کرد: باید ساز و کارهای تشکیل این کمیته با عنوان مشخص آن که دارای ابعاد علمی، قانونی، شرعی باشد ایجاد شود و به این موضوع همه جانبه ورود کنیم؛ چرا که برخی خانواده‌ها این آگاهی را ندارند که سقط جنین کاری خلاف شرع و علم است. 

انتهای پیام
captcha