«امنای موقوفات» احیای وقف را برعهده دارد
کد خبر: 4080558
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶

«امنای موقوفات» احیای وقف را برعهده دارد

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شکل‌گیری امنا در مراکز مذهبی موجب افزایش هم‌افزایی و عملکرد مطلوب شده است و در این راستا در سازمان اوقاف و امورخیریه اقدام به تشکیل امنای موقوفات شد.

مجیدی مدیرکل اوقاف قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین، حجت‌‌الاسلام‌والمسلمین سیدمصطفی مجیدی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین، در آیین اختتامیه دوره آموزشی امنای موقوفات استان قزوین اظهار کرد: اکنون که ۴۰ سال از پیروزی انقلاب می‌گذرد شکل‌گیری امنا در مراکز مذهبی موجب افزایش هم‌افزایی و عملکرد مطلوب شده است و در این راستا در سازمان اوقاف و امورخیریه اقدام به تشکیل امنای موقوفات شد.

وی افزود: قالب ما قالب احیای وقف و موقوفات است و بررسی عملکرد امنا براساس این قالب مورد بررسی قرار گیرد. بررسی اقدامات صورت گرفته با توجه به عملکردها رصد و می‌شود و امنا در کنار تلاش‌های فعلی پاسخگو عملکردها نیز هستند.

وی ادامه داد: اهمیت کار امنا همانند شأن یک مدیرکل، کارمند و کارشناس اوقاف است و توقع ما رسیدگی در همه حوزه‌های ثبتی، حقوقی و قضایی است و باید هر ۶ ماه عملکردها مستند به صورت گزارش تحویل داده شود.

این مسئول گفت: رصد پرونده‌های مالی رسوب شده از وظایف و ارکان کلیدی امنا شمرده می‌شود و همچنین موضوعاتی چون تغییر کاربری، تغییر شغل، اسناد منقضی شده، تجدید سند و ثبت سند اولیه باید در هرماه از طریق امنا مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha