روایت زندگی شهید حسن‌بیگی در یزد منتشر شد
کد خبر: 4080667
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰

روایت زندگی شهید حسن‌بیگی در یزد منتشر شد

کتاب «رفیق» روایت زندگی فرمانده شهید خلیل حسن‌بیگی، به قلم الهام باقری، نویسنده یزدی به همت انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر شد.

کتاب رفیق، روایت زندگی شهید حسن‌بیگیبه گزارش ایکنا از یزد، کتاب «رفیق» روایتی از زندگی و رزمندگی شهید خلیل حسن‌بیگی، فرمانده یزدی دوران دفاع مقدس در 162 صفحه چاپ و منتشر شد.

این اثر به قلم الهام باقری، یکی از رویش‌های کارگاه‌های داستان‌نویسی حوزه هنری یزد به رشته تحریر درآمده که به همت انتشارات سوره مهر با شمارگان هزار و 250 نسخه روانه بازار کتاب شد.

در این زندگی‌نامه داستانی، بخشی از سبک زندگی، شخصیت، منش و مجاهدت‌های شهید در دوران دفاع مقدس به روایتگری همسر، خانواده و هم‌رزمانش آورده شده و در انتهای کتاب نیز تصاویری از شهید منتشر شده است.

الهام باقری، نویسنده کتاب رفیق درباره چاپ نخستین اثرش چنین گفت: برای جمع‌آوری اطلاعات، انجام مصاحبه‌ها، گردآوری خاطرات و تدوین این اثر، پنج ماه وقت صرف شده است.

وی ضمن قدردانی از خانواده و هم‌رزمان شهید که در تولید این اثر همکاری مؤثری داشتند، اظهار کرد: خاطرات و دل‌گفته‌های اطرافیان شهید را شنیدم و خواندم و جمع‌آوری کردم و تمام سعی‌ام بر رفع تناقض‌ها و بیان جزئیات بدون فاصله گرفتن از واقعیت بود. در این کتاب، تمامی خاطرات به‌صورت داستانی پردازش شده است و تنها یک روایت خام نیست.

این نویسنده با بیان اینکه تمرین و نوشتن سرآغاز موفقیت در حوزه نویسندگی است، گفت: یکی از محاسن دوره‌های آموزشی حوزه هنری این است که هنرجو وادار و تشویق به نوشتن می‌شود و با هدایت و همراهی مدرس کارگاه می‌تواند استعدادش شکوفا شود.

یادآور می‌شود، سردار شهید خلیل حسن‌بیگی در سال ۱۳۳۳ در یزد به دنیا آمد. وی پیش از انقلاب به صف مبارزان با طاغوت پیوست و تا آخرین لحظه در خط مقدم دفاع از میهن و ارزش‌های انقلاب اسلامی حضور داشت. او سخنرانی توانا بود و اطلاعات وسیعی درباره جبهه و جنگ، به ویژه جبهه‌های جنوب و غرب داشت و به همین دلیل رزمنده‌ها و دوستانش به او لقب «کتاب کهنه جنگ» داده بودند.

خلیل حضوری مداوم و شاید همیشگی در جبهه‌ها داشت و فقط چند روزی را در سال به یزد می‌آمد؛ حتی چند دفعه خانواده‌اش را برای بازدید به جبهه برده بود. جانشين ستاد تيپ مستقل 18 الغدير، رئیس ستاد تیپ یکم لشکر نجف اشرف و فرمانده لجستیک تیپ الغدیر از جمله مسئولیت‌های او در دوران دفاع مقدس بود.

سرانجام این سردار فداکار به همراه جمعی از هم‌رزمانش در روز ۲۵ دی‌ماه ۱۳۶۵ در عمليات كربلای پنج در منطقه شلمچه در 32 سالگی به فیض شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در گلزار شهدای خلدبرین به خاک سپرده شد. از این شهید سه فرزند به یادگار مانده است.

انتهای پیام
captcha