وحدت؛ مهم‌ترین رکن مبارزه با تروریسم
کد خبر: 4081239
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳
یادداشت

وحدت؛ مهم‌ترین رکن مبارزه با تروریسم

بزرگترین قربانیان تروریسم، مردم هستند و قدرت‌طلبان برای رسیدن به منافع زیاده‌خواهانه خود، مردم کشورهای مختلف را قربانی و تحت فشار قرار می‌دهند. مهم این است بدانیم وحدت تروریسم را می‌سوزاند و در کشوری همچون ایران اسلامی با آگاهی، جلوگیری از تفرقه‌افکنی‌ها و اتحاد ملی می‌توان با تروریسم مقابله کرد.

یدالله دهقان، یک کارشناس امور سیاسی و استاد دانشگاه بیرجندهشتم شهریور، روز مبارزه با تروریسم و انفجار دفتر نخست‌وزیری جمهوری اسلامی ایران است؛ یادآور روزی در سال ۱۳۶۰ که با ترور باهنر و رجایی از شخصیت‌های بزرگ ایرانی منجر به شهادت ایشان شد.

ترور شخصیت‌های بزرگ از ابتدای انقلاب تاکنون از سوی ایالات متحده آمریکا در جنبه‌های مختلف رخ داده است، چراکه تمام سعی و اهداف این کشور اختلال در روند پیشرفت انقلاب است. این کشور با استفاده از ابزارهای خبرپراکنی و امپراطوری رسانه‌ای که در اختیار دارد، تلاشی عظیم در سطح جهان انجام می‌دهد تا یک چهره موجه از خود و چهره جنایتکار از ایران به نمایش بگذارد.

آمریکا درصدد این است تا ایران را حامی تروریسم معرفی کند و خود را طالب صلح و مبارز با تروریسم، اما شواهد حاکی از عدم چنین ادعایی است. حال اگر ما با تفکر انقلابی و اسلامی که از همان ابتدای انقلاب بر آن بسیار تأکید شده است پیش رفته و با انسجام ملی، وحدت اسلامی، اعتقادات مذهبی برای افشا کردن اقدامات آمریکا و جنایت‌های آن تلاش کنیم، می‌توانیم در مبارزه با تروریسم موفق و پیروز شویم.

بزرگترین قربانیان تروریسم، مردم هستند و قدرت‌طلبان برای رسیدن به منافع زیاده‌خواهانه خود، مردم کشورهای مختلف را قربانی و تحت فشار قرار می‌دهند. آمریکا ۲۰ سال به بهانه مبارزه با تروریسم در خاک کشور افغانستان حضور داشت که نتیجه آن کشته شدن دو میلیون از مردم افغانستان و 50 برابر شدن کشت مواد مخدر در این کشور بود.

البته باید دانست تروریسم گونه‌های مختلفی دارد که یکی از آن‌ها تروریسم دولتی است‌. هر امری که دولت مستقیماً برای رسیدن به مقاصد سیاسی خود دست به انجام اعمال جنایتکارانه بزند، در واقع تروریسم دولتی است که نمونه آن را می‌توان در گروه‌های سیاسی یا گروه‌هایی مانند داعش و القاعده که دست‌نشانده آمریکا و اسرائیل هستند و برای تداوم قدرت‌شان دست به خشونت می‌زنند، مشاهد کرد.

مهم این است بدانیم وحدت تروریسم را می‌سوزاند و در کشوری همچون ایران اسلامی با آگاهی، جلوگیری از تفرقه‌افکنی‌ها و اتحاد ملی می‌توان با تروریسم مقابله کرد.

یدالله دهقان، کارشناس امور سیاسی و مدرس دانشگاه بیرجند

انتهای پیام
captcha