حمایت از طرح‌های خودکفایی و ایجاد درآمد برای روستاهای قم
کد خبر: 4081481
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۵

حمایت از طرح‌های خودکفایی و ایجاد درآمد برای روستاهای قم

استاندار قم با بیان اینکه دهیاران باید برای حل مشکلات روستاها نقش محوری خودشان را به بهترین شکل پیاده کنند، گفت: خودکفایی و ایجاد درآمد در روستاها یک موضوع مهم است که در این زمینه پذیرای ایده‌ها و طرح‌ها هستیم و از نظرات کاربردی حمایت نیز خواهیم کرد.

سیدمحمدتقی شاهچراغی، استاندار قمبه گزارش ایکنا از قم، سیدمحمدتقی شاهچراغی، استاندار قم، در نشست صمیمی با دهیاران استان که امروز 6 شهریورماه در سالن جلسات کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه طی 10 ماه گذشته جهت‌گیری در استان حل مسائل بوده است، اظهار کرد: اگرچه مسائل بسیاری وجود دارد، اما تاکنون بسیاری از آن‌ها نیز رفع شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از این مسائل نیز در حال طی کردن مسیرهای قانونی خود هستند، مطرح کرد: فعال شدن معاونت روستایی رئیس‌جمهور اتفاق بسیار مطلوبی است که می‌تواند بسیاری از مسائل روستایی را در دولت سیزدهم رفع کند.

استاندار قم با اشاره به اینکه آب 17 روستای قمرود نیز در هفته دولت وصل خواهد شد، عنوان کرد: دهیاران نیز باید برای حل مشکلات روستاها نقش محوری خودشان را به بهترین شکل پیاده کنند.

وی با تأکید بر اینکه برای حل مشکلات باید همه پای‌کار بیایند، بیان کرد: زمانی که مسئولیتی را می‌پذیریم نسبت به تمام جامعه هدف خود وظایفی داریم که باید به آن‌ها عمل کنیم.

شاهچراغی با اشاره به اینکه در برخی از روستاها شاهد مشکلات اجتماعی هستیم، تصریح کرد: نظام مسائل روستاها مشخص‌شده است و دهیاران باید در راستای آن توجیه شوند.

وی با بیان اینکه باید اقدامات جامع انجام و مشکلات روستاها شناسایی شوند، یادآور شد: باید اولویت‌بندی لازم نیز انجام شود تا بتوانیم در سفر دوم رئیس‌جمهور به قم به دنبال رفع مشکلات باشیم.

استاندار قم با اشاره به اینکه با قرارگاه امام حسن(ع) مباحثی را مطرح کرده‌ایم، بیان کرد: مقرر شده است این قرارگاه به کمک اعتبارات سفر دوم و متمم اعتبارات سفر اول مشکل آب روستاهای قم برطرف شود.

وی با بیان اینکه برق بخشی از روستاهای قم پایدار نیست، ابراز کرد: امسال توانستیم تنها پایدارهای نسبی را ایجاد کنیم که البته رضایت مصرف‌کنندگان خانگی را به همراه داشته است.

شاهچراغی با اشاره به اینکه پروژه‌های بزرگ را می‌توانیم در تهاتر با نفت به بهره‌برداری برسانیم، اظهار کرد: مسیرهای حل مشکلات مشخص‌شده‌اند و تنها باید مشکلات اولویت‌بندی شده و در مسیر مناسب قرار بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه خودکفایی و ایجاد درآمد در روستاها یک موضوع مهم است، یادآور شد: برای خوداتکایی و خودکفایی پذیرای ایده‌ها و طرح‌ها هستیم و از نظرات کاربردی حمایت نیز خواهیم کرد.

انتهای پیام
captcha