کتابخانه عمومی فردوسی سنندج بازگشایی شد
کد خبر: 4081930
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰

کتابخانه عمومی فردوسی سنندج بازگشایی شد

کتابخانه عمومی فردوسی شهرستان سنندج همزمان با هفته دولت و با حضور اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان امروز، هشتم شهریورماه بازگشایی شد.

افتتاح کتابخانه فردوسی سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، آیین بازگشایی کتابخانه عمومی فردوسی سنندج به مناسبت هفته دولت و با حضور اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان و جمعی دیگر از مسئولان استان و شهرستان امروز، هشتم شهریورماه در کردستان برگزار شد.

محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان در این مراسم با بیان اینکه برای تعمیرات و تجهیز کتابخانه فردوسی بیش از 20 میلیارد ریال هزینه شده است، گفت: در دو سال گذشته کتابخانه مذکور به طور کامل بازطراحی، بهسسازی و تجهیز شد.

وی افزود: طراحی و بازسازی دوباره کتابخانه فردوسی مطابق با استاندارادهای نهاد کتابخانه‌های عمومی صورت گرفته است و بر این اساس کمیت و کیفیت خدمت‌رسانی به عموم مردم افزایش یافته است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان بیان کرد: کتابخانه فردوسی سنندج از این پس دارای دو سالن مطالعه مجزا برای آقایان و بانوان است و علاقمندان می‌توانند با عضویت در کتابخانه از خدمات متنوع آن بهره‌مند شوند.

وی به توسعه بخش کودک و نوجوان کتابخانه فردوسی اشاره کرد و افزود: زیربنای بخش کودک این کتابخانه پس از بهسازی تقریبا دو برابر و تمامی امکانات موجود متناسب با این رده سنی و به روز شده است.

مخدومی تعویض قفسه‌های مخزن کتابخانه رأی یکی دیگر از اقدامات انجام شده ذکر کرد و گفت: تمامی قفسه های این کتابخانه فلزی است که نسبت به نمونه‌های گذشته و همچنین قفسه‌های چوبی قابلیت‌های بیشتری دارد.

وی توجه به زیباسازی و شاداب سازی کتابخانه را از ویژگی‌های کتابخانه فردوسی ذکر کرد و افزود: تمامی فضای کتابخانه متناسب با هر بخش طراحی و رنگ آمیزی شده است و این امر می‌تواند بر روحیه علاقمندان به کتاب و کتابخوانی تأثیرات مثبتی بگذارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با اشاره به وضعیت جغرافیای کتابخانه فردوسی سنندج یادآور شد: کتابخانه مذکور در بهترین نقطه و در هسته مرکزی شهر سنندج واقع شده است و این امر شرایط ویژه ای را برای این کتابخانه همچنین خدمت رسانی بیشتر به کتابخوانان فراهم کرده است.

گفتنی است؛ در ادامه این مراسم استاندار کردستان با همراهی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی از بخش‌های مختلف کتابخانه فردوسی سنندج بازدید کرد و از اقدامات صورت گرفته تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام
captcha