بسته‌ رسانه‌ای برای انعکاس خدمت‌رسانی در اربعین شکل گیرد
کد خبر: 4082456
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۱

بسته‌ رسانه‌ای برای انعکاس خدمت‌رسانی در اربعین شکل گیرد

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مردم خراسان‌جنوبی علی‌رغم محرومیت‌های منطقه، خدمات بسیار خوبی را به زائران اربعین ارائه می‌دهند، بیان کرد: تمایل ما بر این است که برای انعکاس این خدمات بسته‌های خبری استانی و ملی در نظر گرفته شود.

مجید کریمیان، رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی،به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، مجید کریمیان، رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی، امروز 10 شهریورماه در نشست خبری اظهارکرد: سال‌های گذشته علی رغم حجم زیاد فعالیت‌های فرهنگی و هنری و خدماتی مردم خراسان‌جنوبی در کاظمین علی رغم  وجود یک میلیون زائر در این شهر طی ایام اربعین بازتاب خبری ملی و استانی ضعیفی از این رویداد داشتیم.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی علی‌رغم محرومیت‌های منطقه، خدمات بسیار خوبی را به زائران اربعین ارائه می‌دهند، بیان کرد: تمایل ما بر این است که برای انعکاس این خدمات بسته‌های خبری استانی و ملی در نظر گرفته شود.

کریمیان در زمینه فعالیت‌های موکب آل یاسین(ع) در شهر کاظمین گفت: این موکب از سال 98 فعالیت های خود را در قالب برنامه‌های رسانه ای، فرهنگی و هنری آغاز کرده است.

وی ادامه داد: برگزاری نماز جماعت و عزاداری در شارع صاحب الزمان(عج) کاظمین، برگزاری تئاتر و تعذیه، برپایی نمایشگاه آثار هنری، اکران فیلم های مرتبط با اربعین حسینی و پرده خوانی از جمله فعالیت‌های این موکب است.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی و عضو هیئت امناء موکب فرهنگی- مردمی آل یاسین(عج) با بیان اینکه این موکب در سال جاری در شهر کاظمین غرفه کودک و سرود را به مجموعه فعالیت‌های خود افزوده است، گفت: 70 نفر از هنرمندان خراسان‌جنوبی برای فعالیت های این موکب ساماندهی شده‌اند که  به صورت رایگان و در قالب نذر فرهنگی فعالیت خواهند داشت.

کریمیان با بیان اینکه برای اربعین سال جاری در این موکب تیم رسانه‌ای و استودیو پخش زنده از کاظمین نیز در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: موکب زیر نظر ستاد بازسازی عتبات است و در حوزه هنری خراسان‌جنوبی نیز به افراد در این موکب کمک خواهیم کرد.

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی بیان کرد: حجم کار مردم خراسان‌جنوبی در کاظمین می‌طلبد که پوشش رسانه‌ای بسیار خوبی به فعالیت‌های معنوی خیرین این دیار در ایام اربعین داده شود؛ البته علاوه بر موکب آل یاسین(ع) گروه‌های مردمی دیگری در مسیر نجف تا کربلا حضور دارند که نمونه آن گروه انصارالمقاومه است.

کریمیان با بیان اینکه کاظمین در واقع قدمگاه شهید عزیز سردار قاسم سلیمانی است، یادآور شد: شهید سلیمانی به واسطه مسائل امنیتی نمی‌توانستند در هر بار حضور در عراق به کربلا و نجف بروند، اما مکرر به کاظمین برای زیارت امام موسی کاظم(ع) و امام جواد(ع) مراجعه می‌کردند.

انتهای پیام
captcha