تردد زائران اربعین از مرز باشماق نشان از امنیت در کردستان دارد
کد خبر: 4082641
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳

تردد زائران اربعین از مرز باشماق نشان از امنیت در کردستان دارد

امام‌جمعه سنندج گفت: برگزاری اربعین حسینی و تصمیم بر تردد زائران از مرز باشماق، نشان از وجود امنیت در مرزهای استان و اقلیم کردستان عراق دارد، بنابراین تلاش متولیان حفظ امنیت قابل تقدیر است.

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام‌جمعه سنندج، امروز، 11 شهریورماه در آیین عبادی ـ سیاسی نماز جمعه این هفته مسجد جامع سنندج به اعجاز قرآن و مطالب مطرح شده در این کتاب آسمانی اشاره و اظهار کرد: بسیاری از مسائل علمی از جمله چگونگی و مراحل تشکیل جنین در رحم مادر و تولد نوزاد در قرآن اشاره شده است که این معجزات قرآن بعد از سال‌های تحقیق و پژوهش دانشمندان کشف شده است.

وی با اشاره به آیه 82 سوره اسراء که می‌فرماید «وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ؛ و ما از قرآن آنچه را برای مؤمنان مایه درمان و رحمت است، نازل می‌کنیم»، افزود: دانشمندان بسیاری بر روی شفا و درمان قرآن تحقیق و پژوهش‌های بسیاری انجام شده است و امروز دانشمندان غربی و متخصصان علم پزشکی به ماورایی بودن این کتاب هدایتگر پی‌برده‌اند.

امام‌جمعه سنندج خواستار توجه اهل ایمان به توصیه‌ها و دستورات خداوند در قرآن شد و بیان کرد: تنها در سایه عمل به دستورات خداوند و سنت پیامبر(ص) و داشتن اعمال و رفتار اسلامی، سعادتمند دنیا و آخرت خواهیم بود.

وی به برنامه‌ریزی برای تردد زائران اربعین از مرز باشماق مریوان اشاره کرد و افزود: تردد از این مرز، فرصت خوبی برای تقویت وحدت بین تشیع و تسنن و بسیار ارزشمند است.

ماموستا رستمی اظهار کرد: از دیدگاه اهل سنت، کسانی که اهل بیت پیامبر(ص) را دوست دارند و مستدام بر سر این عقیده باشند و از دنیا بروند، مرگ آنان به منزله شهادت محسوب می‌شود.

وی بر لزوم حفظ وحدت بین جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: برگزاری اربعین حسینی و تصمیم بر تردد زائران از مرز باشماق، نشان از وجود امنیت در مرزهای استان و اقلیم کردستان عراق دارد، بنابراین تلاش متولیان حفظ امنیت قابل تقدیر است.

انتهای پیام
captcha