برگزاری دوره تخصصی حفظ قرآن در اشتهارد
کد خبر: 4083593
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷

برگزاری دوره تخصصی حفظ قرآن در اشتهارد

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی اشتهارد از برگزاری کلاس‌های آموزش تخصصی حفظ قرآن کریم در خانه قرآن ثقلین این شهرستان خبر داد و گفت: این اقدام در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در دستور کار قرار گرفته است.

حفظ قرآن کریم

حجت‌الاسلام اکبر اخگربخشایش، کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی اشتهارد در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: حفظ قرآن مانند یادگیری هر حرفه و مهارتی نیازمند آموزش و یادگیری اصول و روش‌های خاص خود است. تجربه نشان داده است که بهترین حافظان قرآن کسانی هستند که حفظ قرآن را به شکل اصولی و با یک روش درست نزد اساتید ماهر گذرانده‌اند.

وی افزود: تصور عموم مردم قبل از شروع به حفظ قرآن بر این است که کار حفظ عملی بسیار ساده است و هر شخص خود به‌ تنهایی در خانه و بدون طی‌ کردن دوره آموزشی و تنها با خواندن و تکرار کردن آیات، قادر خواهد بود قرآن را حفظ کند در صورتی که برای حفظ قرآن هم باید از روش‌های اصولی استفاده کرد.

این مسئول تصریح کرد: شرکت کلاس‌های حفظ قرآن نه تنها باعث راحت‌تر شدن مسیر حفظ می‌شود بلکه حافظ می‌تواند از تجربیات اساتید استفاده کرده و بسیاری از مشکلاتی که در مسیر حفظ ایجاد می‌شود را به راحتی حل کند. علاوه بر آن وجود دیگر قرآن‌آموزان در کلاس باعث ایجاد حس رقابت و شوق و انگیزه برای ادامه راه قرآن‌آموز می‌شود.

اخگربخشایش در ادامه از برگزاری کلاس‌های آموزش تخصصی حفظ قرآن کریم در خانه قرآن ثقلین این شهرستان خبر داد و گفت: این کلاس‌ها با هدف جذب کودکان و نوجوانان برای حفظ آیات نورانی قرآن کریم در مقاطع سنی مختلف برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مربی این دوره از کلاس‌ها سیدابراهیم حسینی‌ساجدی، حافظ کل قرآن است، بیان کرد: مهارت‌های حرفه‌‌ای شناخت و تقویت حافظه، روش‌های ویژه تقویت تمرکز، روش‌های اصولی تکرار محفوظات، چگونگی دسته‌بندی آیات در حافظه، چگونگی تسلط بر حافظه تصویری، مدیریت زمان و حرکت طبق برنامه‌ریزی و... از جمله سرفصل‌های این دوره است.

انتهای پیام
captcha