راه‌اندازی سامانه خرید از کتابفروشی‌های فارس
کد خبر: 4083676
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷

راه‌اندازی سامانه خرید از کتابفروشی‌های فارس

معاون فرهنگی و امور رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از راه‌اندازی سامانه خرید از کتابفروشی‌ها همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد.

غلامرضا خوش اقبال، معاون فرهنگی و امور رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، غلامرضا خوش‌اقبال، معاون فرهنگی و امور رسانه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، امروز، 15 شهریورماه در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی سامانه خرید از کتابفروشی‌ها توسط خانه کتاب و ادبیات ایران و دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت ارشاد همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد و گفت: این سامانه جزو طرح‌ها و برنامه‌های شاخص این وزارتخانه در بحث پیاده‌سازی عدالت فرهنگی است.

وی افزود: در این طرح تمام کتابفروشی‌های سراسر کشور می‌توانند با ثبت‌نام و بارگذاری فایل کتاب‌های خود در سامانه خرید کتاب به نشانی  v.ketab.ir مراجعه و ثبت‌نام و اقدام به فروش کنند.

خوش‌اقبال ادامه داد: تقریبا همه موجودی کتابفروشی‌هایی که در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند در دسترس عموم مردم است و در تمام نمایشگاه‌های کتاب، مهم‌ترین بحث کتابفروش است که به عنوان اصلی‌ترین مسیر دسترسی به مشتری و علاقه‌مند به کتاب وجود دارد؛ البته با اجرای صحیح این سامانه بخشی از دغدغه‌های وزارت فرهنگ درباره کتاب‌فروشان کشور مرتفع می‌شود.  

وی با بیان اینکه در این سامانه شرایط فروش حضوری نیز مهیاست و کتابفروشی‌ها در شرایط کاملاً مساوی قرار خواهند داشت، گفت: برگزاری نمایشگاه‌های متعدد در کشور به راحتی نمی‌توانست خلأ موجود در کتابفروشی‌ها را جبران کند. با وجود چنین سامانه‌ای توسعه عدالت فرهنگی آن هم در حمایت از کتابفروشی‌ها مطرح است که ارزشمند خواهد بود. هر چند این طرح در فاز اول قرار دارد و در ادامه وزارت فرهنگ مسیرهای تازه‌ای را برای توسعه کتاب و کتابخوانی در نظر خواهد داشت.

معاون فرهنگی ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: اگر به دقت بنگریم شاید این سامانه جایگزین طرح فصلی خرید کتاب است که وزارت فرهنگ برای تمام سال و برای همه علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در سراسر کشور به ویژه در مکان‌های کم برخوردار با یارانه‌ای که برای خرید کتاب در نظر گرفته شده حمایت خود را تعریف کرده است و به همه افراد بالای 18 سال مبلغ صدهزارتومان یارانه خرید کتاب در چهارصد هزار تومان خرید تعلق می‌گیرد. افراد می‌توانند با ارائه کد ملی و اعلام مشخصات خود بعد از ثبت‌نام هم به صورت حضوری و هم به صورت مجازی از کتابفروشی‌ها خرید کنند.

خوش‌اقبال با تصریح اینکه در این طرح که به صورت مستمرو دائمی است به جای تأمین نیاز کتاب از فروشندگان غیر مجاز می‌توان کتاب را از مراجع رسمی و با قیمت مناسب‌تر تهیه کرد، افزود: هزینه ارسال کتاب که سهم عمده آن از جانب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت می‌شود نیز در این طرح دیده شده است.

وی تأکید کرد: این اتفاق یک گام جدید و بزرگ رو به جلو در بحث عدالت فرهنگی است که امید است با عث رضایت حداکثری مصرف کننده‌های مهم‌ترین کالای فرهنگی یعنی کتاب قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha