امام‌جمعه رسالت مهمی در تبیین اصول راهبری نظام دارد
کد خبر: 4084096
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸

امام‌جمعه رسالت مهمی در تبیین اصول راهبری نظام دارد

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان گفت: امام‌جمعه علاوه بر عهده‌دار بودن نماز بصیرت‌بخش عبادی و سیاسی جمعه، رسالت مهمی نیز در تبیین اصول راهبری نظام اسلامی دارد.

رسالت امام جمعه، تبیین اصول راهبری نظام اسلامی است

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام محسن فاطمی‌نیا، مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان، عصر روز گذشته، 16 شهریور در نشست شورای اداری شاهرود که با حضور نماینده مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی و مسئولان شهرستانی در سالن اجتماعات شرکت زغال‌سنگ البرز شرقی برگزار شد، گفت: موهبتی بالاتر از کرسی امامت جمعه به واسطه انتصابش به مقام عظمای ولایت نیست که هم بتواند کامل‌تر و جامع‌تر خدمت کند و هم گره‌گشای کار مردم باشد.

وی با بیان اینکه امام‌جمعه رسالت مهمی در تبیین اصول راهبری نظام دارد یادآور  امام‌جمعه امام مردم است که بر این اساس هر مشکل، مسأله و اتفاقی در شهر به وجود می‌آید امام جمعه وظیفه می‌داند رهبری و گره‌گشایی کند.

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان ادامه داد: سنگر سیاسی و عبادی نماز جمعه رساترین و جامع‌ترین سنگر حفظ ارزش‌های اسلامی است.

فاطمی‌نیا با تأکید بر اینکه امام جمعه رابط بین مردم و مسئولان است، اظهار کرد: ۱۴ مسئولیت کلان به امام‌جمعه واگذار شده و کمک مسئولان را می‌طلبد، بر این پایه باید از ظرفیت‌های شهر برای انجام این مسئولیت‌ها استفاده شود.

حجت‌الاسلام عباس امینی، امام جمعه شاهرود نیز با یادآوری نامه پنجاه و سوم حضرت علی(ع) خطاب به مالک اشتر گفت: بر این پایه، حاکمیت باید ابتدا آبادانی به وجود آورد و سپس خراج یا مالیات دریافت کند.

امام‌جمعه شاهرود ایجاد فقر را نتیجه منفی ناشی از این تغییر نگاه برشمرد و افزود: از سوی دیگر اگر در مسائل مالی کار به مردم سخت گرفته شود وضع حکومت خوب نخواهد شد.

وی به وظیفه مسئولان در تسهیل امور مرتبط با اربعین نیز اشاره کرد و افزود: توقع این است که حس مسئولان اداره‌ها نسبت به اربعین مانند مردم باشد.

امینی با انتقاد از گرانی بلیت و هزینه حمل و نقل در زمان سفر اربعین، نظارت جدی مسئولان و تسهیل اجرای برنامه پیاده‌روی جاماندگان را خواستار شد.

یادآور می‌شود حجت‌الاسلام مهدی خوش‌کلام به عنوان امام‌جمعه کلاته خیج انتخاب و از زحمات حجت‌الاسلام علی خداپرست امام جمعه پیشین کلاته خیج قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha