کسب تخصص همراه با معرفت‌افزایی باشد
کد خبر: 4084134
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
وزیر بهداشت:

کسب تخصص همراه با معرفت‌افزایی باشد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با بیان اینکه علاوه بر کسب تخصص باید برای معرفت‌افزایی نیز تلاش کنیم، گفت: مهمترین مسئله در وضعیت امروز، امیدوار کردن نسل جوان است که مقام معظم رهبری نیز بر امیدوار کردن تاکید دارند.

بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکیبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز ۱۷ شهریورماه، در مراسم تقدیر از اساتید برتر اولین دوره آموزشی «همراه با حکیمان» که در مجتمع شهدای سلامت برگزار شد، در جمع اساتید علوم پزشکی، بیان کرد: جلسات اختتامیه ناراحت‌کننده است که البته امیدواریم این اختتامیه پایان نداشته و به عنوان افتتاحیه باشد.

وی ادامه داد: خداوند را شاکر هستیم که ما را در بالاترین مقام یعنی در مقام استادی قرار داده است، اما شکر کردن خدا همراه با عمل، بزرگ‌ترین شکرگزاری است. وظیفه ما در مقام استادی تربیت نیروهای متخصص، متعهد و متدین است تا آینده انقلاب اسلامی تضمین شود.

عین‌اللهی تصریح کرد: عقبه ما خون هزاران شهید و افراد بزرگ است و ما در مقابل آن مسئول هستیم تا قطار انقلاب را جلو ببریم، بر آرمان‌های شهدا پایبند باشیم و امانت‌های الهی را به بهترین شیوه به‌کار ببریم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با بیان اینکه علاوه بر کسب تخصص باید برای معرفت‌افزایی نیز تلاش کنیم، عنوان کرد: مهمترین مسئله در وضعیت امروز، امیدوار کردن نسل جوان است و مقام معظم رهبری نیز بر امیدوار کردن تاکید دارند.

وی افزود: در سال ۸۴ مقام معظم رهبری افق مرجعیت علمی را تبیین کردند که در این حرکت به سمت افق مورد نظر، مهمترین مؤلفه، اساتید هستند، لذا در این راستا نقش اصلی برای رسیدن به مرجعیت علمی را اساتید بر عهده دارند و از طرفی مهمترین وظیفه استاد، شاگردپروری است.

عین‌اللهی عنوان کرد: استاد را به دانشجوی او می‌شناسند، وقتی ما استاد می‌شویم، باید وظایفی که داریم را به خوبی انجام دهیم و اولین وظیفه ما آموزش است، از طرفی امروز، آموزش، تحول عظیمی پیدا کرده است، لذا باید بر مبانی، مواد، روش‌ها و تکنولوژی‌های آموزش مسلط باشیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی خاطرنشان کرد: بحث دانش‌پژوهی نقش دوم اساتید است و امروز نیاز داریم در بحث‌های دانش‌‌بنیان با توجه به نیاز کشور حرکت کنیم. همچنین پژوهش باید براساس نیاز کشور باشد و نه صرفاً به مقاله ختم شود. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که مسلط بودن اساتید به علم روز از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه مطالعه و به‌روز بودن از اهمیت به‌سزایی برخوردار است، بیان کرد: اساتید باید احساس کنند دانشجو فرزند اوست، تا بتواند آن اثرگذاری تربیتی و علاوه بر تدریس علم، نقش هدایت‌گری را برای دانشجو داشته باشد.

عین‌اللهی اضافه کرد: یکی از مشکلات امروز ما قطع ارتباط بین استاد و دانشجو است، لذا در خصوص رابطه استاد و شاگرد، حوزه‌های علمیه را می‌توانیم برای خود الگو قرار دهیم و رابطه استاد و دانشجو را به یک رابطه والدین و فرزندی تبدیل کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: ایجاد روحیه شاد در کلاس درس نیز از دیگر موارد مهم است که در واقع یک هنر برای استاد محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: خوداتکایی و ایمان استاد به خود نیز از شاخصه‌های مهم برای یک استاد است، لذا تا آن «ما می‌توانیم» را نتوانیم به دانشجو انتقال دهیم، آن برجسته کردن ارزش‌های معنوی ممکن نخواهد بود و کلیدی‌ترین جمله ما بحث اعتماد به نفس است، لذا تا اعتماد به نفس نباشد، ایجاد تبلور در علم و دانش ممکن نیست.

عین‌اللهی اضافه کرد: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، اساتید فرماندهان جنگ نرم و دانشجویان افسران جوان هستند، لذا فرماندهان باید کار خود را به خصوص در نهضت نرم‌افزاری به خوبی انجام دهند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تشکر از دست اندرکاران برگزاری این دوره آموزشی افزود: ما برای خانواده‌ها اهمیت خاصی قائل هستیم، لذا در این دوره که با حضور 1000 نفر برگزار شد، خانواده‌ها نیز حضور یافتند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه فرصتی برای ارائه گزارش یک ساله وزارت بهداشت نیست، اما یک نکته مهم در خصوص باید گفت و آن این است که بدون شک ما قوی‌ترین حوزه سلامت در منطقه هستیم. جمهوری اسلامی ایران در سایه انقلاب و تلاش عزیزان و به برکت خون شهدا توانسته به جایگاه عالی دست یابد و در حال حاضر در دیپلماسی سلامت جایگاه بالایی داریم.

عین‌الهی عنوان کرد: امیدوار هستیم با تلاش اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی، بتوانیم خدمات بهتری به همه مردم ارائه دهیم. در مقوله کرونا جزء کشورهای برتر در حوزه کنترل این بیماری هستیم که این موضوع در سایه تلاش دانشمندان ایرانی انجام شده و امید است این راه ادامه یابد و با تلاش شما اساتید اقدامات بهتری در حوزه سلامت انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha