اربعین خنثی‌کننده توطئه دشمنان اسلام است
کد خبر: 4086085
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۸

اربعین خنثی‌کننده توطئه دشمنان اسلام است

رییس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با اشاره به اینکه اربعین از لحاظ سیاسی دارای کوبندگی است و می‌تواند توطئه دشمنان اهل بیت(ع) را خنثی کند، گفت: اوج‌گیری پیاده‌روی اربعین طی سال‌های اخیر دشمنان اسلام را به وحشت انداخته است.

حجت‌الاسلام والمسلمين سید صمصام‌الدین قوامی، مسئول بنیاد فقهی مدیریت اسلامیحجت‌الاسلام والمسلمين سید صمصام‌الدین قوامی، رییس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از قم، اربعین را روزی تاریخی، دینی و شیعی عنوان و اظهار کرد: اربعین امام حسین(ع) امری راهبردی و استراتژیک است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) تنها امامی است که اربعین دارد، ادامه داد: روز اربعين توسط انبیا و اولیا شناخته شده و زیارت اربعین نیز سابقه داشته است.

رییس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی بیان کرد: امام یازدهم شیعیان امام حسن عسکری(ع) به ویژه برای زمان غیبت زیارت روز اربعین را نشان انسان‌های مؤمن لحاظ کردند که بعدها تبدیل به زیارت به همراه پیاده‌روی شد.

وی گفت: سیره علما و فقها از جمله محدث اردبیلی در گذشته این بود که از حوزه علمیه نجف به سمت کربلا پیاده روی می‌کردند که این حرکت آرام آرام در زندگی مردم عراق حاکم شد و حتی از شهرهای غیر نجف نیز از جمله بصره، کوفه و بغداد به سمت کربلا پیاده‌روی می‌کردند و این امر تبدیل به سیره مستمر دوستداران اهل بیت(ع) شد تا زمانی که حزب بعث مانع این اقدام بود اما بعد از شکست خوردن صدام و حضور آیت‌الله سیستانی این پیاده‌روی عظیم اربعین اوج بیش‌تری گرفت.

قوامی با اشاره به اینکه پیاده‌روی کربلا چنان به اوج رسیده که اکنون بیش از ۲۰ میلیون نفر در این واقعه عظیم شرکت می‌کنند، ابراز کرد: پیاده‌روی اربعین در ممتاز شدن شیعه موثر است و  نشان می‌دهد که شیعه نیرویی انقلابی و ضد ظلم است.

وی بیان کرد: بر اساس متن زیارت اربعین، امام حسین(ع) قلب خود را بذل کرده تا بندگان از ضلالت نجات پیدا کنند که این امر نشان‌دهنده لزوم توجه به این زیارت است.

 رییس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با بیان اینکه واقعه عاشورا با اربعین به ثمر نشست، افزود: کلمه ۴۰ همیشه رمز است و نشانه کمال می‌باشد و احادیث بسیاری در خصوص عدد ۴۰ وجود دارد.

وی بیان کرد: اسرای کربلا می‌توانستند مستقیم به سمت مدینه حرکت کنند اما ابتدا به شام و مجدد به کربلا رفتند و از کربلا به سمت مدینه حرکت کردند که این حرکت ۴۰ روز به طول انجامید تا اسرا در این روز نوعی کمال را درک کنند.

قوامی با اشاره به پیام‌های سیاسی اربعین افزود: همانگونه که اسرای کربلا وارد شام شدند و نظام اموی را رسوا کردند و مردم را آگاه ساختند و نظام ارزشی را تغییر داده و اهل بیت(ع) را به مردم شام شناساندند، پس از ورود مجدد به کربلا با احترام با آن‌ها برخورد شد و بر شتر بی‌جهاز نبودند و یزید از ترس تأثیرات اسرا بر مردم شام و کوفه مجبور به احترام آن‌ها شد که این‌ها نشان می‌دهد که در طول اربعین نظام ظالم و غاصب مغلوب شدند.

رییس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی با اشاره به اینکه اربعین از لحاظ سیاسی دارای کوبندگی است و می‌تواند توطئه دشمنان اهل بیت(ع) را خنثی کند، گفت: اوج‌گیری پیاده‌روی اربعین طی سال‌های اخیر دشمنان اسلام را به وحشت انداخته است.

انتهای پیام
captcha