ایران اجازه تغییر در مرز کشورهای منطقه را نمی‌دهد
کد خبر: 4086965
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷

ایران اجازه تغییر در مرز کشورهای منطقه را نمی‌دهد

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب نیروی زمینی ارتش گفت: دشمنان منطقه به دنبال این هستند که با استفاده از شرایط موجود تغییر در مرزهای کشورها را عملی کنند اما ما به شدت مخالف بوده و اجازه چنین کاری را نخواهیم داد.

علی حاجلو فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب نیروی زمینی ارتشبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، علی حاجیلو، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب نیروی زمینی ارتش، ۲۹ شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه هفته دفاع مقدس یادآور خاطرات رزمندگان است، اظهار کرد: در این هفته برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است که سرآغاز آنها با مراسم تجلیل از ۷۵۴ نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس استان خواهد بود.

وی افزود: امسال پس از دو سال کرونایی ساعت ۸ صبح روز ۳۱ شهریور رژه نیروهای مسلح در خیابان ورزش ارومیه برگزار خواهد شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب نیروی زمینی ارتش دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، افتتاح نمایشگاه هشت سال دفاع مقدس در پارک ائللرباغی ارومیه، غبارروبی مزار شهدا، گرامیداشت یاد خلبان خالد حیدری در مهاباد، شرکت در نماز جمعه، تکریم از کارکنان و خانواده‌های کارکنان ارتش، برگزاری محفل انس با قرآن، تجلیل از سربازان وظیفه نمونه نیروهای مسلح، برگزاری یادواره شهدای دفاع مقدس در یادمان تمرچین، احداث یادواره شهیدان آبشناسان و برگزاری مسابقات ورزشی را از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس برشمرد.

وی با اشاره به اقدامات این قرارگاه در مرزر تمرچین پیرانشهر ادامه داد: بزرگترین موکب اربعین کشور در تمرچین توسط ارتش راه‌اندازی شده بود و در این موکب روزانه دو هزار پرس غذای گرم توزیع شده و برای استراحت شبانه ۵۰۰ نفر از بانوان و ۷۰۰ نفر از برادران در این موکب برنامه‌ریزی شده بود.

حاجیلو تشکیل اکیپ‌های تعمیرات سیار خودروهای زائران، راه‌اندازی پنج واحد سیار پخت نان و آشپزخانه و پیش‌بینی اسکان اضطراری تا چهار هزار نفر را از دیگر اقدامات انجام شده در ایام اربعین در تمرچین عنوان کرد.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در منطقه تصریح کرد: دشمنان منطقه به دنبال این هستند که با استفاده از شرایط موجود کشورها به هدف‌های شوم خود رسیده و هدف خود مبنی بر تغییر در مرزهای کشورها را عملی کنند اما ما با این تغییرات به شدت مخالف بوده و اجازه چنین کاری را نیز نخواهیم داد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال غرب نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران دوستی با همه کشورها و برخورد شدید با متجاوزان است، اقتدار نیروهای مسلح ایرانی را دشمنان در عرصه‌های مختلف آزموده‌اند و به خوبی به توان و قدرت این نیروها اذعان دارند.

وی خاطرنشان کرد: نیروی مسلح ایران هیچ زوری را نپذیرفته و اجازه تعرض و تعدی به مرزهای ایران را به کسی نخواهد داد و در صورت هرگونه خطایی پاسخ کوبنده‌ای به دشمنان خواهد بود.

حاجیلو در پایان گفت: در سطح کشور قرار است ۲۳ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح ارتش ساخته شود که از این تعداد چهار هزار و ۵۰۰ واحد مربوط به قرارگاه است.

انتهای پیام
captcha