ائمه جماعت در مدارس به دانش‌آموزان فرصت صحبت کردن دهند
کد خبر: 4087197
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۸

ائمه جماعت در مدارس به دانش‌آموزان فرصت صحبت کردن دهند

دکترای مشاوره کودک و نوجوان در استان کردستان به مهارت گوش دادن مشاوران مدارس پرداخت و گفت: ائمه جماعت در مدارس باید به دانش‌آموزان فرصت صحبت کردن دهند چراکه با بیان کردن و سخن گفتن درد و مشکلات دانش‌آموزان مشخص می‌شود د رواقع مهارت گوش کردن برای مشاوران بسیار ضروری است.

کارگاه «آموزش روش تبلیغ در مدارس» ویژه ائمه جماعت

به گزارش ایکنا از کردستان، آرمان عزیزی، دکترای مشاوره کودک و نوجوان در استان کردستان در کارگاه «آموزش روش تبلیغ در مدارس» ویژه ائمه جماعت که امروز، 30 شهریورماه در محل مرکز بزرگ اسلامی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم با حضور مشاوران جوان و خوش‌فکر در مدارس زمینه رشد معنوی دانش آموزان فراهم شود.

وی افزود: با همکاری و همفکری بیشتر و با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی ویژه دانش‌آموزان و اولیای آنان، امیدوارم بتوانیم گام مؤثری در جهت ترویج و توسعه فرهنگ نماز و رفع مشکلات دانش‌آموزان برداریم.

این مشاوره کودک و نوجوان استان بیان کرد: نوجوانان و جوانان بسیار آسیب‌پذیرند آن‌ها هر روز با نگرانی‌های به وجود آمده از مشکلات در محیط بیرونی و اجتماعی، مواجه هستند و این نگرانی‌ها در «نوجوانی» بیشتر و اثرگذارتر خواهد بود لذا با نادیده گرفتن آن‌ها توسط والدین و مشاوران مدرسه دوران سخت‌تری را طی و در این میان آسیب‌های زیادی آن‌ها را تهدید می‌کند.

عزیزی به نقش بسیار تأثیرگذار والدین اشاره کرد و گفت: بعد از خانواده «مدرسه» می‏‌تواند نقش اساسی و حیاتی در زندگی اجتماعی نوجوانان بر عهده داشته باشد، شیوه رفتار و منش معلم و اولیا مدرسه به‌ ویژه مشاوران مدرسه نقش مهمی در برخورد دانش‌آموزان دارد لذا اولیای مدارس با مراقبت آگاهانه و اصولی و غیرخشن و کنترل رفتارها، می‌‏توانند به اصلاح روش‏‌ها و شکل‌دهی شخصیت دانش‌آموزان تلاش داشته و باعث رشد فکری، عاطفی و اجتماعی آن‌ها شوند.

وی به مهارت گوش دادن مشاوران مدارس پرداخت و افزود: ائمه جماعت در مدارس باید به دانش‌آموزان فرصت صحبت کردن دهند چراکه با بیان کردن و سخن گفتن درد و مشکلات دانش‌آموزان مشخص می‌شود در واقع مهارت گوش کردن برای مشاوران بسیار ضروری است.

این مدرس دانشگاه کردستان، با بیان اینکه ائمه جماعت در مدارس وظیفه‌ دارند با دانش‌آموزان ارتباط برقرار کنند، اظهار کرد: مشاوران مدرسه باید فضا و مکانی به دور از استرس را برای دانش‌آموزان ایجاد کنند که دانش‌آموزان به آن‌ها اعتماد داشته باشند.

وی مهم‌ترین دشمن زندگی هر انسان را ذهن ذکر کرد و افزود: اگر ذهن انسان را کنترل نکرد می‌تواند به سمت‌وسوی خودکشی هم برود لذا با بازگشایی مدارس مشاوران می‌توانند با راهکارهای مثبت و درست به دانش‌آموزان کمک شایانی کنند.

عزیزی پذیرش بدون شرط، رازداری و خوب شنیدن را از خصوصیات مشاوران خواند و یادآور شد: ائمه جماعت در مدارس باید با معلمان و مدیران ارتباط خوبی برقرار کنند که مخالفتی با مشاوره دانش‌آموزان نداشته باشند.

انتهای پیام
captcha