اعزام 25 روحانی البرزی به دوره «توانمندسازی طلاب و روحانیون»
کد خبر: 4087626
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲

اعزام 25 روحانی البرزی به دوره «توانمندسازی طلاب و روحانیون»

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش البرز از اعزام 25 روحانی استان در دوره توانمندسازی طلاب و روحانیون شاغل آموزش‌و‌پرورش کشور خبر داد.

حضور طلاب در مدارس

حسین سلیمیان، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: اولین دوره توانمندسازی طلاب و روحانیون شاغل در آموزش و پرورش برگزار شد و در این میان 25 روحانی البرزی به این دوره‌ها اعزام شدند.

وی ضمن تأکید بر ورود توانمند و قوی طلاب در عرصه تعلیم و تربیت، افزود: این دوره با رویکرد تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش با حضور مدیر حوزه‌های علمیه در تهران برگزار شد.

این مسئول بیان کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور معاونین تبلیغ و امور فرهنگی، جلسه پرسش و پاسخ با حضور استاد رحیم‌پور ازغدی و بهره‌مندی از سخنرانی حجت‌الاسلام قرائتی و لطیفی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و باقرزاده، معاون پژوهش و فرهنگی وزیر و ... از جمله برنامه‌های این دوره بود.

سلیمیان در ادامه با اشاره به اینکه حوزه علمیه با توجه به نوع کارکردی که دارند می‌توانند همراه و همیار آموزش و پرورش دغدغه فرهنگی و تربیتی را در مدارس رفع سازند، گفت: باتوجه به‌ ادامه فعالیت مدارس به صورت‌ حضوری در سال تحصیلی جدید، حضور فعال روحانیون در نماز جماعت مدارس می‌تواند تاثیر بسزایی در پرورش و حفظ روحیه دینی دانش‌آموزان داشته باشد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: حضور روحانیون در مدارس تاثیر بسزایی در افزایش معرفت دانش‌آموزان دارد و نوجوانان از این طریق مسائل دینی و مذهبی را بهتر متوجه شده و به ابهامات آن‌ها در زمینه پرسش‌های دینی پاسخ داده می‌شود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه با توجه به تهاجم فرهنگی و نفوذ مطالب غلط در فضای مجازی و ارائه آن به کودکان و نوجوانان، لازم است مدارس در شفاف‌سازی مسائل فرهنگی و مذهبی با برنامه عمل کنند، گفت: آموزش و پرورش البرز طی سال‌های اخیر با همکاری روحانیت موفقیت‌های چشمگیری در پیشبرد اهداف خود داشته است.

 

 

انتهای پیام
captcha