اختلاف سلیقه‌ها موجب از هم گسیختگی اتحاد مسلمانان نمی‌شود
کد خبر: 4090723
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱

اختلاف سلیقه‌ها موجب از هم گسیختگی اتحاد مسلمانان نمی‌شود

امام‌جمعه اهل سنت بخش سمیع‌آباد تربت جام گفت: یک‌سری اختلاف سلیقه‌هایی بین مذهب شیعه و سنی وجود دارد که تنها مختص این دو مذهب نیست. قطعاً همگی با وجود همین اختلاف‌ نظرها و سلیقه‌ها از آرمان‌ها و منویات رهبر معظم انقلاب تبعیت خواهیم کرد و ید واحده‌ای خواهیم بود.

اتحاد مسلمانانامان‌الله برزگر، امام‌جمعه اهل سنت بخش سمیع‌آباد تربت جام، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، ضمن تبریک هفته وحدت به تمامی مسلمانان جهان اظهار کرد: متأسفانه دشمنان  نقشه‌های شومی در مسیر ایجاد تفرقه میان مسلمانان شیعه و سنی دارند؛ که به نتیجه نخواهد رسید زیرا ما به واسطه تبعیت از منویات مقام معظم رهبری همگی با یکدیگر متحد و منسجم هستیم و از آرمان‌های انقلاب و اسلام بدون هیچ مشکلی دفاع می‌کنیم.

وی افزود: البته یک‌سری اختلاف سلیقه‌هایی بین این دو مذهب وجود دارد که تنها مختص آنها نیست، زیرا اختلاف سلیقه‌هایی بین افراد وجود دارد پس طبیعی است که بین اهل تشیع و تسنن نیز اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد، اما این امر باعث دوری از اصل نظام، وحدت و انسجام با یکدیگر نمی‌شود. قطعاً همگی با وجود همین اختلاف‌ نظرها و سلیقه‌ها از آرمان‌ها و منویات رهبر معظم انقلاب تبعیت خواهیم کرد و ید واحده‌ای خواهیم بود.

امام‌جمعه اهل سنت بخش سمیع‌آباد تربت جام تأکید کرد: در این برهه از زمان که دشمنان در حال برنامه‌ریزی و توطئه‌افکنی علیه مسلمانان شیعه و سنی مذهب نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، مردم باید هوشیار، با بصیرت، متحد و منسجم باشند و اجازه ندهند که دشمنان اسلام و انقلاب نفوذ کنند. ضرورت دارد برای نشان دادن این اتحاد در شهرستان‌ها و شهرهای تلفیقی کشورمان، برنامه‌هایی در هفته وحدت برگزار شود و این پیام وحدت و انسجام با اتحاد به تمام بدخواهان برسانیم و به نوعی این اقدام ما خاری به چشم آنها باشد.

برزگر بیان کرد: امیدواریم که دولت‌مردان جهان اسلام با آگاهی و با بصیرتی که دارند در مقابل دشمنان مقابله و فتنه‌های آنها را نقش بر آب کنند، اما چرا ما مسلمانان اهل تشیع و تسنن که ۹۵ درصد اعتقاداتمان در اقامه نماز، قبله واحد و... مشترک است، با همدیگر اختلاف داشته باشیم؟

امام‌جمعه اهل سنت بخش سمیع‌آباد تربت جام دشمن‌شناسی در این برهه حساس را ضروری دانست و افزود: در واقع لازمه این کار آگاه شدن و بیداری ملت است تا بتواند با این ویژگی دشمنان خود را بشناسد. در واقع دشمن‌شناسی و اتحاد مسلمانان، امری ضروری در مسیر نقش برآب کردن فتنه‌های شوم دشمنان است.

وی اظهار کرد: برخی از دشمنان و گروه‌های افراطی که شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی هستند، این اختلاف افکنی‌ها را به وجود می‌آورند و برخی از جوانان که آگاهی کافی از این موضوع ندارند، تحت تأثیر آنها قرار می‌گیرند و همان مسیر اشتباه و کاری را انجام می‌دهند که دشمنان آن‌را تبلیغ می‌کنند. باید در این برهه حساس که جوانان تحت تأثیر تبلیغات مختلف دشمن قرار می‌گیرند بیدار و آگاه باشیم.

حوادث اخیر به واسطه غلامان حلقه به گوش آمریکا رخ داد

امام‌جمعه اهل سنت بخش سمیع‌آباد تربت جام در بخش دیگری از این گفت‌وگو به حوادث اخیر که ناشی از فعالیت دست‌نشانده‌های آمریکا و اسرائیل است، تصریح کرد: در حوادث اخیر شاهد بودیم که سلطنت‌طلب‌ها، دموکرات‌ها و تجزیه‌طلبانی بودند که غلام حلقه به گوش آمریکا و اسرائیل هستند و از آن‌ها دستور گرفته و اغتشاشات را برپا کردند، اما با این وجود دشمنان باید بدانند که آحاد جامعه در هر برهه‌ای از زمان و در همه شرایط حساس با یکدیگر متحد و یکپارچه هستند و با تبعیت از منویات رهبر عزیزمان همواره سرباز ایشان خواهند بود و اجازه نخواهیم داد نقشه‌های دشمنان، این اتحاد و همبستگی را از ما بگیرد.

برزگر در پایان گفت: خوشبختانه در شهرستان تلفیقی که ما در آن زندگی می‌کنیم همه مردم اعم از شیعه و سنی با یکدیگر متحد هستند و این وحدت به معنای واقعی در میان آنها وجود دارد که البته درست است برخی اختلاف نظرها و سلیقه‌ها بوده، هست و خواهد بود، اما در اصل نظام اسلام و انقلاب هیچ تأثیری نخواهد گذاشت. در حقیقت با تبعیت از این حدیث پیامبر اکرم(ص) که می‌فرمایند: «شما مسلمانان با دشمنان به شدت برخورد کنید، اما با هم‌نوع خود مهربان باشید»، هیچگونه مشکلی برای مسلمانان اهل سنت و شیعه به وجود نخواهد آمد و امیدوارم که همیشه بتوانیم کنار یکدیگر زندگی کنیم و در اجتماع حضور داشته باشیم، همانگونه که تاکنون نیز همین بوده است.

انتهای پیام
captcha