برگزاری ۴۵ محفل مولودی‌خوانی در مساجد کردستان
کد خبر: 4090985
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۱

برگزاری ۴۵ محفل مولودی‌خوانی در مساجد کردستان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان از برگزاری ۴۵ محفل مولودی‌خوانی به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت در سطح استان خبر داد و گفت: این محافل مولودی‌خوانی با حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری ستاد فهما استان برگزار می‌شود.

کامل گلباغی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، کامل گلباغی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان امروز، 19 مهرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته وحدت اظهار کرد: برپایی محافل قرآنی در روستاهای پرجمعیت به‌صورت محلی همراه با اجرای مولودی‌خوانی، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری با موضوع وحدت و توزیع کتاب بین مراکز دینی و آموزشگاهی و اهدای کتاب و محصولات فرهنگی در حین برگزاری مراسم مولودی‌خوانی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته وحدت در استان است.

وی از برگزاری 45 محفل مولودی‌خوانی به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت در سطح استان خبر داد و افزود: این محافل با حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری ستاد فهما استان برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان برپایی شب شعر با موضوع «آخرین پیام پیامبر(ص)» در مجتمع فجر سنندج، دیدار و سرکشی از چهره‌های تقریبی در سطح استان در طول ماه مبارک ربیع و رونمایی از تصاویر شهدای روحانی مرحوم ماموستا شیخ الاسلام و برهان عالی در محل شهادت این بزرگواران را از دیگر برنامه‌های هفته وحدت در سال جاری برشمرد.

وی همچنین با اشاره به وجود بیش از 600 کانون فرهنگی و هنری در استان کردستان گفت: همزمان با آغاز ماه ربیع‌الاول در همه مساجد شهر و روستا و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ویژه برنامه‌های هفته وحدت آغاز و با حضور پرشور آحاد مردم برگزار می‌شود.

گلباغی با بیان اینکه وحدت مهم‌ترین و زیربنایی‌ترین اصل در ماندگاری اسلام و مقابله با توطئه‌های دشمنان علیه دین الهی است، افزود: نیاز به وحدت در عصر امروزی با توجه به هجمه‌های گسترده دشمنان بیش از هر زمانی احساس می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه گام دوم انقلاب حرکت به‌سوی تشکیل امت اسلامی است، یادآور شد: هفته وحدت فرصت مناسبی برای بیان مشترکات بین مذاهب است.

انتهای پیام
captcha