رفع محرومیت‌های استان کردستان در بستر امنیت قابل تحقق است
کد خبر: 4091182
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۲

رفع محرومیت‌های استان کردستان در بستر امنیت قابل تحقق است

استاندار کردستان گفت: تمام محرومیت‌هایی که به دلایل مختلف از جمله تعمد رژیم طاغوتی، فرصت‌سوزی و ناامنی توسط گروهک‌ها و عناطر توطئه‌گر در اوایل انقلاب اتفاق افتاده را جبران کنیم و این مهم در بستر امنیت قابل تحقق است.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان  در نشست صمیمی با نخبگان و فعالان فرهنگی کردستان که با حضور وزیر کشور امروز، 19 مهرماه در استانداری برگزار شد، با تبریک هفته وحدت اظهار کرد: استان کردستان به رغم اینکه از سپیده دم انقلاب اسلامی به واسطه تفاوت در گویش‌، مذهب و قومیت مورد طمع بدخواهان برای ایجاد تفرقه بوده اما همواره مظهر برادری، وحدت و اتحاد در ایران اسلامی بوده است.

وی افزود: امروز مهم‌ترین وظیفه ما با استباط از دیدگاه بلند امام راحل و رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری دلسوزی برای مردم و در رأس آن تلاش برای تقریب، وحدت و برادری بیشتر است.

استاندار کردستان بیان کرد: هرکس با هر دیدگاه، پرچم، شعار و ادعایی قدمی در راه تفرقه و ایجاد خلل و خدشه در وحدت مردم بردارد قطعا گام در راه خیانت، آسیب‌ رساندن به مردم برداشته است و هرکس خود را وامدار خون شهدا و مدیون به ملت بزرگ ایران و مردم عزیزکردستان ‌می‌داند قطعا این را می‌داند که تکلیف و وظیفه اولیه او تلاش برای قوام و تقویت این وحدت و برادری بوده است.

وی افزود: هفته وحدت فرصت بسیار مغتنمی است که ما این برادری و وحدت و انسجام خود را به رخ جهانیان بکشیم و اجازه ندهیم بدخواهان ملت، مسیر باطل خود را پی بگیرند.

زارعی‌کوشا ادامه داد: تمام محرومیت‌هایی که به دلایل مختلف از جمله تعمد رژیم طاغوتی، فرصت‌سوزی و ناامنی توسط گروهک‌ها و عناطر توطئه‌گر در اوایل انقلاب اتفاق افتاده را جبران کنیم و این مهم در بستر امنیت قابل تحقق است.

وی در ادامه گفت: نگاه دولت سیزدهم به استان کردستان یک نگاه ویژه‌ای بوده است و تلاش زیادی برای پیشرفت همه جانبه استان صورت می‌گیرد.یکی از این اقدامات ابلاغ و تخصیص اعتبارات عمرانی و اقتصادی در سفر رئیس جمهور به استان کردستان بوده است.

استاندار کردستان افزود: کردستان از حیث میزان اعتبارات تخصیصی در سفر رئیس جمهور جزو استان‌های اول کشور بوده و در برخی بخش‌ها نسبت به استان‌های هم رده خود دو و نیم برابر اعتبار مصوب شد.

وی به پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج اشاره کرد و گفت: این طرح در حال حاضر ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ظرف روزهای آینده به بهره برداری می‌رسد و تاکنون ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن هزینه شده است.

زارعی‌کوشا به رفع مشکل آب شرب شهر بانه در سال گذشته در کمترین زمان اشاره کرد و گفت: در هفته اول بهمن‌ماه در سایه کار جهادی مشکل آب شر شهرستان بانه مرتفع شد.

وی افزود: از ابتدا تا آذرماه سال گذشته فقط ۴۹۲ شغل از ۱۶ هزار تعهد داده شده در استان ایجاد شده بود که تا آخر سال ۱۴۰۰ تعهدات به طور کامل محقق شد و امسال هم تاکنون از ۳۳ هزار تعهد تکلیفی، بیش از ۷۰ درصد تعهد ما در شش ماهه اول سالمحقق شده است.

استاندار کردستان اظهار کرد: پروژه‌های کلان استان با جدیت در حال پیگیری است از جمله پروژه راه‌ آهن که در هفته گذشته اعتبار خوبی تخصیص داده شد.

وی یادآور شد: امروز در حوزه سرمایه گذاری فضای کار در استان فراهم شده و بسیاری از واحدهای راکد به عرصه تولید برگشته است و سرمایه‌گذاران خوب و توانمند داخلی و خارجی به استان ورود کرده‌اند لذا ما باید از زمینه و بستر لازم برای سرمایه‌گذاری و توسعه استان محافظت کنیم.

انتهای پیام
captcha