برگزاری همایش علمای شیعه و سنی در بخش انزل ارومیه
کد خبر: 4091208
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵

برگزاری همایش علمای شیعه و سنی در بخش انزل ارومیه

همایش علمای اهل سنت و تشیع بخش انزل ارومیه به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت برگزار شد.

سرهنگ قهرمان عیوضلو، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی ارژنگ طرزی، بخشدار انزل ارومیه ١٩ مهرماه در همایش علمای اهل سنت و تشیع بخش انزل به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت اظهار کرد: از پیش از انقلاب اسلامی در حرکت نهضت انقلاب بحث اتحاد، همدلی بین مسلمانان بیانیه‌های امام خمینی(ره) جاری و ساری بوده است.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب حضرت امام خمینی(ره) تدبیری اندیشید که یک هفته به میلاد باسعادت پیامبر(ص) را هفته وحدت قلمداد کرد و در این هفته مسلمانان جهان پیرو یک مکتب، کتاب و یک پیامبر هستند.

طرزی بیان کرد: دین مبین اسلام، دین دوستی، رافت، برادری، برابری و ایمان است و خدا را برای خدمت گزاری در این منطقه که افرادش را اهل تشیع و تسنن تشکیل می‌دهند، شکر می‌کنم.

وی ادامه داد: در بخش انزل شیعه و سنی تفاوتی ندارند و همه با همدلی، برادری، ایمان، پیروی از انقلاب و ولایت فقیه مشغول زندگی مسالمت‌آمیز هستند و دولت سیزدهم هم هیچگونه تفاوتی بین اهالی شیعه و سنی در تعیین بودجه قائل نیست.

سرهنگ قهرمان عیوضلو، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه در این همایش اظهار کرد: هفته وحدت و میلاد باسعاد پیامبر(ص) و امام جعفر صادق را تبریک عرض می‌کنم و مقام‌ معظم رهبری حوادث اخیر را ریشه‌یابی فرمودند و چون دشمنان اقتدار ایران اسلامی را می‌دیدند توانایی تحمل آن را نداشتند.

 وی افزود: ایران عضو شانگهای شده و به عضویت این اتحادیه در آمدن به معنی ارتباط با تجارت اوراسیا و کشورهای بزرگ جهان ازجمله هندوستان، چین، روسیه، برزیل و… است و این پیشرفت‌ها برای آن‌ها ناخوشایند بوده و صحبت ریاست جمهور در مورد قدرت، اقتدار و اتفاقات خوب یکسال اخیر به مذاق دشمنان خوش نیامد.

سرهنگ عیوضلو بیان کرد: فراخوان درگیر‌ی‌ها به روز پنجم مهرماه روز سخنرانی رئیس جمهور برنامه‌ریزی شده بود و بحث مرحومه مهسا امینی هم نقطه آغازین دسیسه‌های شوم دشمنان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در این حوادث اخیر از اهداف دشمن ایجاد تفرقه بین شیعه، سنی و بحث قومیتی بود اما تیر دشمنان به خطا رفت و توطئه‌های دشمنان خنثی شد و دشمنان از اسلام هراس دارند و در تلاشند تا با کم رنگ جلوه دادن مقدسات و دین و ایجاد دین آمریکایی در صدد ضربه وارد کردن به آن هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه ارومیه تصریح کرد: خداوند گفته در مقابل ظلم سر تعظیم فرود نیاورید و نباید در مقابل دشمنان و استکبار جهانی ذلیل شد بلکه باید دشمنان را ذلیل و خار کرد.

انتهای پیام
captcha