وحدت مسلمانان موجب پیشرفت و تعالی جامعه اسلامی می‌شود
کد خبر: 4091302
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶

وحدت مسلمانان موجب پیشرفت و تعالی جامعه اسلامی می‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی پیشرفت و تعالی جامعه اسلامی را از مهم‌ترین نتایج وحدت مسلمانان بیان کرد و گفت: مسلمانان همواره به وحدت نیاز دارند و این نیاز به‌ویژه در برهه‌های حساس بسیار ضروری است.

حجت الاسلام اسکندری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقیحجت‌الاسلام میکائیل اسکندری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان شرقی، با بیان اینکه مسلمانان همواره به وحدت نیاز دارند، اظهار کرد: این نیاز به‌ویژه در برهه‌های حساس بسیار ضروری است و موجب نزول رحمت الهی و برکت در زندگی مسلمانان می‌شود، چنانچه پیامبر(ص)، مهم‌ترین عامل پیشرفت و نزول رحمت خداوند را در وحدت می‌بیند و در این رابطه در حدیثی می‌فرماید: الجَماعَةُ رَحمَةٌ و الفُرقَةُ عَذابٌ؛ یکپارچگی و وحدت، رحمت بوده و تفرقه موجب عذاب است.

وی با اشاره به اینکه طبق فرمایش نبی اکرم(ص)، هر کجا که وحدت باشد، رحمت خداوندی در آنجا نزول خواهد کرد و هرکجا اختلاف و تفرقه وجود باشد، عذاب، ناراحتی و... دامن‌گیر امت اسلام خواهد شد، افزود: از مهم‌ترین نتایج وحدت مسلمانان به‌ویژه وحدت بین شیعه و سنی می‌توان به نزول رحمت الهی، محبت و مؤدت بین امت اسلام و پیشرفت‌ و تعالی جهان اسلام اشاره کرد.

اسکندری، با اشاره به ابتکار امام خمینی(ره) در نامگذاری هفته وحدت، تأکید کرد: طبق روایت اهل سنت ۱۲ ربیع‌الاول و طبق روایت علمای شیعه ۱۷ ربیع‌الاول به عنوان سالروز ولادت پیامبر مهربانی مطرح شده که امام راحل این هفته را به عنوان هفته وحدت نامگذاری کردند تا شیعه و سنی با محوریت پیامبر رحمت، دور هم گرد آمده و اگر اختلافات جزیی هم باشد، آن را کنار گذاشته و با وحدت، همدلی و هم‌افزایی در کنار هم زندگی کرده و مسیر تعالی را طی کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه دشمنان همواره منتظر فرصتی برای ضربه زدن به اسلام هستند، بیان کرد: دشمنان اسلام در جریانات اخیر نیز سعی کردند با اختلاف انگیزی بین مسلمانان، اهداف شوم خود را دنبال کرده و کسب منفعت کنند، تمامی اقوام، گروه‌ها، ادیان و مذاهب با محوریت ولایت فقیه، اهداف و آمال دشمنان را نقش بر آب خواهند کرد.

وی با تأکید بر اینکه مسلمانان اجازه رخنه، نفوذ و اختلاف‌انگیزی به دشمنان اسلام را نخواهند داد، تشریح کرد: دشمنان با اختلاف انگیزی در پی جلوگیری از پیشرفت و تعالی جهان اسلام، به ویژه در ایران اسلامی بوده و هرگز وحدت بین مسلمانان را تحمل نمی‌کنند، چرا که مسلمانان در سایه وحدت، روز به روز پیشرفت کرده و مقتدرانه مسیر تعالی را طی می‌کنند، از این‌رو دشمنان تلاش دارند تا با فتنه‌انگیزی و عوامل مختلف بر افکار جوانان نفوذ کرده و به اهداف شوم خود برسند.

اسکندری، در خاتمه بر اهمیت وجود و تقویت وحدت بین امت اسلام و عمل به توصیه‌های نبی اکرم(ص) در این رابطه تأکید کرد و گفت: با عنایات پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت(ع)، شیعیان و اهل سنت در کنار هم با رحمت و برکت مسیر تعالی را طی کرده و نقشه‌های دشمنان را نقش برآب خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha