برپایی 10 کرسی تلاوت قرآن به مناسبت هفته وحدت در اراک
کد خبر: 4091375
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳

برپایی 10 کرسی تلاوت قرآن به مناسبت هفته وحدت در اراک

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اراک با اشاره به اینکه رویکرد برنامه‌های پیش‌بینی شده در این شهرستان به مناسبت هفته وحدت فرهنگی و مذهبی است، از برپایی 10 کرسی تلاوت در مساجد با حضور قاریان بومی خبر داد.

حجت الاسلام سیدرسول اختری، تبلیغات اسلامی اراک

حجت‌الاسلام سیدرسول اختری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی اراک، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، از برپایی جشن‌های خیابانی به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت در این شهرستان خبر داد و افزود: رویکرد برنامه‌های این ایام فرهنگی و مذهبی است و تلاش شده است تا مبانی اعتقادی با بهترین روش به نسل جوان و نوجوان منتقل شود.

وی با بیان این مطلب که در بیش از 80 مسجد شهری و روستایی جشن عید هفته وحدت در حال انجام است، ادامه داد: 15 مسجد با نظارت و همکاری ادار ه تبلیغات اسلامی در حال اجرای برنامه هستند، اما مابقی مساجد نیز به صورت خودجوش جشن این هفته را برپا کرده‌اند.

اختری از برپایی 10 کرسی تلاوت قرآن با حضور قاریان بومی در سطح مساجد شهرستان خبر داد و افزود: برپایی ایستگاه صلواتی ویژه بانوان از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده است. امسال هیئات مذهبی پا به کارتر از سال‌های قبل در میدان هستند و در این هفته اجرای برنامه می‌کنند. نگاه و رویکرد کلی برنامه‌های این هفته تبیین ابعاد و زوایای جهاد تبیین است.

وی با انتقاد از سازمان زیبا منظر شهرداری اراک، گفت: این سازمان برای فضاسازی شهری ویژه مناسبت‌های مذهبی باید ورود جدی داشته باشد و یک بار برای همیشه نقشه راهی را برای خود ترسیم کند. حال و هوای شهر باید متناسب با مناسبت‌ها تغییر پیدا کند تا با ورود به شهر متوجه اعیاد، شهادت‌ها یا مناسبت‌های ملی شویم، اما متأسفانه این فضا در اراک وجود ندارد.

اختری ادامه داد: در آستانه روز اراک(28 مهر) هستیم و برای فضاسازی در این روز هزینه‌های بسیار می‌شود، البته ما به انجام این کارها مخالف نیستیم، اما توجه به هفته وحدت که مورد توجه دشمنان نیز هست مورد غفلت قرار گرفته است. سازمان زیبامنظر شهرداری به مناسبت‌های مختلف باید فضای مبلمان شهری را تغییر دهد. این امر باید به عنوان یکی از مطالبات رسانه مطرح باشد تا همگی در کنار هم بتوانیم فضای شهر را مناسب‌سازی کنیم.

انتهای پیام
captcha