شخصیت پیامبر اکرم(ص) را به درستی در جامعه تبیین کنیم
کد خبر: 4091474
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۹

شخصیت پیامبر اکرم(ص) را به درستی در جامعه تبیین کنیم

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فردیس گفت: در ایام هفته وحدت علاوه بر تاکید بر حفظ وحدت، باید شخصیت والا و فضایل اخلاقی پیامبر اکرم(ص) به درستی در جامعه تبیین شود.

پیامبر اکرم(ص)

حجت‌الاسلام سیدحسن حسینی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی فردیس در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: تلاش دشمن بر این است که چهره اسلام و پیامبر اعظم را مشوش کرده و چهره خشن برای دنیا معرفی کند و این مسئله از صدر اسلام بوده است.

وی با اشاره به اینکه با وجود هجمه گسترده دشمنان بر علیه اسلام، وظیفه علما سنگین‌تر می‌شود و باید ما با تبلیغ و تبیین در برابر هجمه دشمنان بایستیم، گفت: پیامبران تمام وجود خود را صرف نشر و جهانی شدن معارف الهی کردند و اگر ما امروز کوتاهی کنیم مطمئنا در روز قیامت پاسخی در مقابل اهل بیت علیهم‌السلام نخواهیم داشت.

این مسئول با اشاره به نقش روحانیون در تبیین شخصیت پیامبر(ص) برای مقابله با توطئه دشمنان عنوان کرد: ابعاد مختلف شخصیتی پیامبر گرامی اسلام برای همه ما الگو و اسوه هستند اما دشمنان همیشه سعی در پنهان کردن این خصائص زیبای اخلاقی داشته‌اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فردیس بیان کرد: پیامبر اکرم از همه احکم بودند و زمانی که حکم می‌کردند از همه محکم‌تر و گسترده‌تر حکم می‌کردند و در همین راستا هر وقت اختلافی پیش می‌آمد، پیامبر را در میان خودشان حاکم قرار می‌دادند.

وی با بیان اینکه متاسفانه ما نتوانستیم شخصیت پیامبر اکرم(ص) را آنگونه که باید در جهان معرفی کنیم، افزود: بی‌تردید باید فضایل و شخصیت و همچنین عظمت فکری رسول خدا(ص) را بیش از پیش به دنیا نشان داد.

این مسئول در ادامه بر ضرورت وجود وحدت بین مسلمانان تاکید کرد و گفت: اگر بین مسلمانان وحدت نباشد، قدرت‌های استکباری سلطه خود را بر جهان اسلام گسترش داده و جوامع اسلامی از استقلال پایدار و همه‌جانبه دور خواهند ماند.

حسینی با اشاره به نقاط مشترک اهل تسنن و تشیع، بسط و گسترش روابط و تعاملات را الزامی در مسیر مقابله با دشمنان اسلام خواند و افزود: دشمن درصدد است با ایجاد نفاق و فاصله بین اشتراکات شیعه و سنی، به اهداف شوم خود برسد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فردیس به تأکید حضرت امام خمینی(ره) به ملت مسلمان که همانا وحدت کلمه بود، اشاره کرد و گفت: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در اغتشاشات اخیر و در همه ادوار کینه و دشمنی خود را اثبات کردند و هر بار به شیوه‌ای، فتنه‌گری و آشوب‌افکنی را در برابر ایران و ایرانی به نمایش گذاشتند.

وی تأکید کرد: مردم هوشیار و بصیر ایران اسلامی با رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای در مسائل اخیر کشور نیز، مشت محکمی به دهان یاوه گویان زدند و این بصیرت و ولایتمداری خود پاسخی دندان‌شکن به استکبار جهانی دادند.

 

انتهای پیام
captcha