ویژگی‌های تبلیغی در سیره حضرت محمد(ص)
کد خبر: 4091477
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵

ویژگی‌های تبلیغی در سیره حضرت محمد(ص)

استاد جوزه و دانشگاه گفت: حکمت و استدلال، موعظه حسنه با الفاظ نیکو، به دنبال حق بودن و جدال احسن از مهم‌ترین ویژگی‌های تبلیغی سیره حضرت محمد(ص) است.

به گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، استاد حوزه و دانشگاه در همایش «پیامبر رحمت الگوی جهانی» که امروز 20 مهرماه به مناسبت هفته وحدت در سالن همایش امام خمینی(ره) دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، گفت: کتاب‌های خوبی در زمینه ابعاد مختلف زندگی‌ پیامبر اسلام نوشته شده است که باید به عنوان منبع تحقیقی در بین دانش‌پژوهان دینی مورد توجه قرار گیرد.

وی، مهم‌ترین خاستگاه معرفی پیامبر(ص) را خود قرآن ذکر کرد و افزود: در آیات قرآن اشاره شده که پیامبر اسلام برای دعوت به اسلام چه ویژگی‌هایی دارد؛ آیات در مورد پیامبر اسلام در قرآن زیاد است که برخی از آن‌ها باید برای امور تبلیغی مبلغان مورد استفاده قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه در ادامه حکمت و استدلال، موعظه حسنه با الفاظ نیکو، به دنبال حق بودن و جدال احسن را از مهم‌ترین ویژگی‌های تبلیغی سیره حضرت محمد(ص) برشمرد.

رفیعی در ادامه به برخی اصولی که مبنای تبلیغ پیامبر اسلام بود اشاره کرد و افزود: اصل نگاه مثبت یکی از این اصول است و  در تبلیغ نباید نگاه منفی باشد. همین جوان‌هایی که به‌تازگی در کوچه و خیابان ریخته‌اند اگر با آن‌ها صحبت درست شود در آنان تحول ایجاد می‌شود. 

وی گفت: اصل تغییرپذیری در کار تبلیغ بسیار مهم است و آسان‌گیری در تبلیغ نیز در سیره پیامبر اسلام مشهود بود؛ تبلیغ باید گام به گام و تدریجی باشد و باید در سبک تبلیغ بتوانیم تأثیر لازم را بر روی مردم بگذاریم.

انتهای پیام
captcha