گسترش گردشگری معنوی در «بام شهر» قزوین
کد خبر: 4091704
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۰

گسترش گردشگری معنوی در «بام شهر» قزوین

شهردار قزوین گفت: با اجرای پروژه گردشگری بام شهر قزوین می‌توانیم گردشگران را به شهر دعوت کنیم تا از این منظره بکر و زیبا و فضای معنوی مقبره شهدای گمنام که مشرف‌به شهر قزوین است، بهره‌مند شوند و گردشگری معنوی را گسترش دهیم.

سردار صباغ شهردار قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، مهدی صباغی، شهردار قزوین، پنجشنبه ۲۱ مهرماه ۱۴۰۱ در آئین افتتاح پروژه بام شهر قزوین که به مناسبت هفته وحدت در بوستان ملی باراجین برگزار شد، اظهار کرد: حضرت محمد مصطفی (ص) با حضور پربرکت خود جهان هستی را معنای دیگری بخشید و مردم مظلوم و آزاده سراسر جهان را از نور اسلام عزیز، دین رحمت و شفقت، صلح و عدالت، الهام‌دهنده و روشنایی‌بخش بهره‌مند کرد.

وی افزود: در جهان امروز که بدخواهان جهان اسلام با تفرقه‌افکنی در میان مسلمین، برای رسیدن به منافع پست و غیرانسانی خود تلاش می‌کنند؛ تنها مسیر رسیدن به پیروزی در مقابل دشمنان جهان اسلام، باور به‌ضرورت وحدت و اهمیت وحدت کلمه بین مسلمانان و پرهیز از هرگونه تعارض، اختلاف و مجادله بین مذاهب و اقوام است.

صباغی تصریح کرد: به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) و میلاد امام جعفر صادق (ع) مؤسس مذهب جعفری در شهرداری قزوین، تصمیم گرفتیم از پروژه‌های مردم محور بام قزوین و چند پروژه دیگر منطقه یک شهرداری قزوین بهره‌برداری کنیم.

شهردار قزوین گفت: پروژه بام شهر در مساحت ۱۷ هزار مترمربع طرح‌ریزی‌شده که برای آماده‌سازی آن مبلغ ۲۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است. ناگفته نماند که بخشی از پازل این پروژه بزرگ در قزوین، در دوره‌های پیشین چیده شده بود.

وی با بیان اینکه باید بستر و زیرساخت حضور گردشگر در قزوین بیش‌ازپیش ایجاد شود اظهار کرد: عمران و آبادانی سعدالسلطنه و بیشتر اماکن تاریخی قزوین با رویکرد توسعه و تحول زیرساخت‌های امن برای حضور گردشگر توسط شهرداری قزوین صورت گرفته است.

صباغی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری امن موضوع مهمی است که باید موردتوجه مدیریت شهری قرار گیرد. چراکه سرمایه‌گذاری امن منجر به تفرج جوانان و جذب گردشگر داخلی و خارجی می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از شاخصه‌های مهمی که در پروژه‌های شهرداری مورد نظر قرار می‌گیرد، ارتباط میان زیست‌پذیری و اقتصاد شهری است تا جایی که فضاهای جدید ایجاد شده بایستی حس خوشایند در طبیعت بودن را برای شهروندان به ارمغان بیاورد.

شهردار قزوین بیان کرد: گردشگری به عنوان رکن مهم شهر پایدار و اقتصاد سبز است؛ اقتصاد سبز نیازمند زیرساخت‌هایی است که هر یک از آن‌ها باید یکدیگر را تکمیل کند تا یک مجموعه کامل از فضاهای خدماتی و یا گردشگری معنادار و جذاب شکل بگیرد.

صباغی در پایان تأکید کرد: با اجرای پروژه گردشگری بام شهر قزوین می‌توانیم گردشگران را به شهر دعوت کنیم تا از این منظره بکر و زیبا و فضای معنوی مقبره شهدای گمنام که مشرف‌به شهر قزوین است، بهره‌مند شوند و گردشگری معنوی را گسترش دهیم.

انتهای پیام
captcha