ظرفیت ائمه جمعه برای اجرای کاداستر استفاده شود
کد خبر: 4091733
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷

ظرفیت ائمه جمعه برای اجرای کاداستر استفاده شود

فرماندار یزد گفت: در زمینه اجرای قانون حدنگار و صدور اسناد کاداستری باید به صورت جدی به جای تبلیغ حاکمیت، از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات که مورد اعتماد مردم هستند، استفاده کنیم.

سید محمدرضا مدرسی، فرماندار یزدبه گزارش ایکنا از یزد، سید محمدرضا مدرسی، فرماندار یزد، 21 مهرماه در جلسه قرارگاه حدنگاری سردار شهید سلیمانی شهرستان یزد با اشاره به اینکه ملک و املاک از پشتوانه‌های مردم استان یزد محسوب می‌شود اظهار کرد: امیدواریم با استفاده درست از موقعیت پیش آمده در اجرای کاداستر در دوره جدید مدیریت اداره کل ثبت اسناد استان، حل مشکلات ثبتی و حقوقی مردم شهرستان را شاهد باشیم.

مدرسی افزود: در خصوص اجرای قانون حدنگار و صدور اسناد کاداستری باید به صورت جدی به جای تبلیغ حاکمیت، از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات که مورد اعتماد مردم هستند، استفاده کنیم تا بتوانیم در مسیر اعتمادسازی جهت دریافت اسناد و تعویض اسناد دفترچه‌ای به کاداستری موفق شویم.

وی با تأکید بر تلاش دستگاه‌ها برای دریافت اسناد مالکیت اراضی و املاک زیرمجموعه خود و ارتقا از وضعیت فعلی و بهبود فعالیت‌ها، همکاری جدی دستگاه‌های مرتبط به زمین و املاک با اداره ثبت اسناد و تشکیل مستمر جلسات برای بررسی روند پیشرفت اجرای کاداستر در سطح شهرستان را خواستار شد.

فرماندار یزد یکی از راهکارهای موفقیت در اجرای این قانون و ترغیب مردم به دریافت سند مالکیت و تعویض اسناد دفترچه‌ای و منگوله‌دار قدیمی را آگاه‌سازی آنها با استفاده از ظرفیت صدا و سیما و رسانه‌ها عنوان کرد.

مهدی اقبالی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد نیز در این جلسه اظهار کرد: هویت‌سازی و مستندسازی و اجرای کامل قانون کاداستر بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و سیاست‌های برنامه هفتم توسعه جزو وظایف قانونی دستگاه‌ها است و باید با جدیت دنبال شود.

اقبال افزود: به دلیل کوتاهی برخی دستگاه‌ها در اجرای قانون حدنگاری و تعویض اسناد دفترچه‌ای و دریافت اسناد کاداستری، وضعیت خوبی در شهرستان یزد نداریم.

وی با تأکید اینکه مستندسازی و اجرای کاداستر تنها راه بستن روزنه‌ها و سرچشمه‌های فساد در بخش اراضی و املاک است ادامه داد: در شهرستان یزد، دستگاه‌های مرتبط با اراضی و املاک همکاری خوبی داشته‌اند اما متأسفانه حدود 500 ملک آموزش و پرورش، 5294 ملک موقوفه و 18500 ملک اراضی دولتی در این شهرستان فاقد سند باقی مانده است.

مدیرکل ثبت اسناد یزد با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های امسال قوه قضائیه و سازمان ثبت اسناد کشور، اجرای کاداستر اراضی کشاورزی است اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به نگاه مثبت استاندار و ریاست دادگستری محترم و توجه به مقوله کاداستر در شورای حفظ حقوق بیت‌المال، امیدواریم مشکلات ثبتی و ملکی استان و بویژه شهرستان یزد حل شود.

عضو شورای قضایی استان یزد با بیان اینکه تنها 3 تا 4 درصد اراضی کشاورزی شهرستان یزد دارای سند کاداستری است تصریح کرد: در حوزه اجرای کاداستر اراضی کشاورزی هم با توجه به تأمین هزینه‌ها و تقاضامحور بودن صدور سند، نیازمند تبلیغ و اطلاع‌رسانی مسئولان محلی بویژه ائمه جمعه و جماعات، بخشداران، دهیاران و شوراها هستیم.

اقبال با تأکید بر لزوم دقت در تأمین امنیت روانی و حقوقی مردم در حوزه اراضی و املاک یادآور شد: سازمان ثبت اسناد برابر قانون اساسی کشور، حافظ منافع و اموال مردم است.

انتهای پیام
captcha