تکلیف رسانه در شرایط کنونی تبیین تاریخ است
کد خبر: 4092109
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴

تکلیف رسانه در شرایط کنونی تبیین تاریخ است

معاون فرهنگی و هنری سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به تکلیف رسانه در شرایط کنونی گفت: دشمن با ابزار رسانه در حال تطهیر جنایات گذشته خود در اذهان جوانان است، لذا باید حقوق تضییع‌شده ایران و جوامع اسلامی را مستدل به تصویر بکشیم.

فضای مجازی

به گزارش ایکنا از قزوین، سردار علی مقواساز، معاون فرهنگی و هنری سازمان بسیج مستضعفین کشور، در نشست صمیمی با جمعی از اصحاب رسانه بسیجی که شامگاه شنبه، ۲۳ مهرماه با موضوع رسانه و تحولات فرهنگی کشور در محل بسیج رسانه استان قزوین برگزار شد، گفت: در ماجرای اخیر کشور امپراتوری رسانه، تمام‌قد در میدان بود تا به تصور خود با استفاده از ظرفیت فضای‌ مجازی، بنگاه‌های خبرپراکنی و رسانه‌ها و سلبریتی‌ها این نظام را ساقط کند، اما این هدف محقق نشد.

وی اظهار کرد: دشمنی که با تمام توان به میدان آمده بود تنها هنرش آن بود که هر شب در فضای مسموم مجازی، ایران را شکست خورده و کار نظام جمهوری اسلامی را تمام شده جلوه دهد، در حالی که در فضای حقیقی جهان، ایران همچنان سربلند و پیروز در برابر دشمنی‌ها ایستاده است و به لطف خدا و برکت و معنویت حاصل از سفر اربعین و خون پاک شهدایی که برای دفاع از امنیت این کشور بر زمین ریخته شده، نقشه‌های شوم دشمن و فتنه‌گری‌ها باز هم نقش بر آب شده است.

سردار مقواساز با تأکید بر اینکه دشمنی دشمنان، ایران را هر روز قوی‌تر از روز گذشته‌ می‌کند، تصریح کرد: اگر سال‌های دفاع مقدس نبود آیا نیروی مسلح ایران به این حد از توانمندی می‌رسید، ما که زمان جنگ حتی توان تولید و یا وارد کردن سیم خاردار را نداشتیم حالا در میان غول‌های موشکی جهان حرفی برای گفتن داریم و در این شرایط دشمن هر چه جلوتر می‌آید ما قوی‌تر می‌شویم.

معاون فرهنگی و هنری سازمان بسیج مستضعفین گفت: مراقب باشیم که جوسازی‌ها و مسائل متعددی که این روزها شاهدیم سبب نشود که دشمن اصلی خود را فراموش کنیم. دشمن اصلی این نظام آمریکاست و مشکل ما در روزهای اخیر این بود که برخی از جوانان دشمن را دشمن نمی‌دانند و از عنادورزی‌ها و دسیسه‌های او بی‌خبر هستند.

وی با اشاره به اینکه تکلیف رسانه تبیین سه بُعد تاریخی کشور است، تشریح کرد: در ابتدای امر باید در فضای رسانه دست دشمن رو شده و برای نسل جدید رسوا شود. دشمن با ابزار رسانه در حال تطهیر جنایات گذشته خود در اذهان جوانان ماست، لذا باید حقوق تضییع شده ایران و جوامع اسلامی را مستدل و در قالب هنر برای این نسل به تصویر بکشیم.

سردار مقواساز افزود: حقیقت دشمن را برای نسل جوان عیان کنیم، آن‌ها به جهت جذابیت‌های کاذب رسانه‌های غربی، از ابتدایی‌ترین مسائل اجتماعی و سیاسی روز جمهوری اسلامی و دشمن‌شناسی بی‌خبرند، آن‌ها از جنایات و خفقان و جایگاه پَست زنان در دوران پهلوی ناآگاهند، چراکه در هجمه رسانه‌ای دشمن، از گذشته ایران، کشور فروشی‌ها، وادادگی‌ها، مصیبت‌ها و فلاکت‌هایی که حکومت پهلوی بر سر این ملت آورده خبری نیست.

وی خاطرنشان کرد: دشمن علاوه بر سرپوش گذاشتن بر دخالت‌ها و فتنه‌انگیزی‌های گذشته خود در این کشور، ایران مقتدر امروز را مشوّش و نگران و آینده آن را تیره و تاریک معرفی می‌کند و این وظیفه خطیر خبرنگاران و اهالی هنر و فرهنگ است که گذشته همراه با فقر، قحطی، تبعیض، خشونت و خفقان طاغوت را با دستاوردهای هر روزه‌ دوران شکوهمند انقلاب اسلامی مقایسه کنند و آینده درخشانی را که به برکت سلاح ایمان و دانشمندان طراز اول دنیا، برای ایران رقم خواهد خورد، به منصّه‌ ظهور بگذارند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان بسیج مستضعفین در پایان گفت: با هم‌افزایی و اتحاد و همفکری سوژه‌های ناب مغفول مانده در کوچه پس کوچه‌های این سرزمین را پیدا کنیم و با ذائقه نسل جوان آن‌ها را پرورش دهیم. هر سوژه جدیدی می‌تواند ظرفیتی تبلیغی برای استحکام بیش از پیش این نظام باشد. باید نسل جدید را با تحقیق و جستجو و ابزار جدید رسانه‌ای جذب کرده و بر مخاطبان جبهه انقلاب بیافزاییم.

انتهای پیام
captcha