برگزاری نشست کتابخوان تخصصی نویسندگان کودک در مازندران
کد خبر: 4092164
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۷

برگزاری نشست کتابخوان تخصصی نویسندگان کودک در مازندران

نشست کتابخوان تخصصی نویسندگان کودک در مازندران با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران، نویسندگان، فعالان و کارشناسان این حوزه برگزار شد.

نشست کتابخوان تخصصی نویسندگان کودکبه گزارش ایکنا از مازندران، نشست کتابخوان تخصصی نویسندگان کودک در مازندران روز گذشته، 23 مهرماه با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران، نویسندگان، فعالان و کارشناسان این حوزه در  اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران برگزار شد.

آرزو ولی‌پور، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران در این نشست‌ کتاب‌خوان را شاه‌بیت اقدامات کتابخانه‌های عمومی دانست و گفت: در طول سال برنامه‌های متعددی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: اگر کودکان و نوجوانان از سنین ابتدایی با کتاب خوانی مأنوس شوند در آینده جامعه‌ای شاداب و پویا خواهیم داشت و کتاب جزو ضروریات اصلی هر خانه خانواده‌ای قرار می‌گیرد. به کمک شما نویسندگان برای مدیریت بخش کتابخانه‌های کودک نیازمندیم.

ولی‌پور با بیان اینکه در بخش کودک در کتابخانه‌های عمومی تغییرات بسیاری ایجاد شده است، تصریح کرد: اکنون در کتابخانه‌های عمومی فعالیت‌ها و برنامه‌های خوبی برای کودکان پیش‌بینی شده است و همه همکاران مال در کتابخانه‌های عمومی بخش فاخر و خوبی را به کودکان اختصاص داده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران حضور والدین در بخش کودک کتابخانه‌ها را مهم دانست و خاطرنشان کرد: تمام سعی ما در سال جاری ارتقای کیفیت کار کتابخانه‌ها با توجه به رویکرد نهاد در حمایت از بخش کودک و نوجوان کتابخانه‌هاست.

در ادامه حجت‌الاسلام حسین غفاری ساروی از نویسندگان مازندران گفت: نویسنده باید نظارت بر آثار خود داشته باشد و با حساسیت تمام کار را جدی بگیرید.

وی افزود: کتاب‌های نوشته شده بخش کودک با ویرایش‌های متعدد و با حساسیت بالا چاپ می‌شود.

نویسندگان حاضر در این نشست ضمن معرفی کتاب، با طرح دیدگا‌ه‌های خود در خصوص وضعیت موجود، مشکلات چاپ و نشر، مسائل و مشکلات  به بحث و تبادل نظر پرداختند و خواستار توجه جدی‌ از سوی مسئولان به حوزه کودک و نوجوانان شدند.

در این نشست کتاب‌های ماجراهای سینا توسط نویسنده حسین غفاری ساروی، تِتوک توسط نویسنده ابراهیم باقری حمیدآبادی، قصه‌های آقاجان توسط نویسنده منور والی‌نژاد، مامان و بابای زیبا دسته گلای دنیا توسط شاعر شیرین بختیاری، بابای آب نباتی توسط نویسنده بنفشه مسلمی معرفی شد.

انتهای پیام
captcha