قرار گرفتن حمام تاریخی وفس کمیجان در فهرست آثار ملی
کد خبر: 4092301
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳

قرار گرفتن حمام تاریخی وفس کمیجان در فهرست آثار ملی

معاون میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: پرونده ثبت ملی حمام تاریخی وفس تهیه شده و به زودی در فهرست آثار ملی ثبت می‌شود.

حمام تاریخی وفس

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی، حسین محمودی، معاون میراث فرهنگی استان، با بیان اینکه حمام وفس واقع در محله خیبر یکی از مکان‌های تاریخی وفس به حساب می‌آید، اظهار کرد: این حمام همانند برج قدیمی وفس در زمان نادرشاه فشار ساخته شده است (فرهنگ جغرافیایی ارتش) و این حمام سال‌ها متروکه بوده که به عنوان انباری و طویله از آن استفاده می‌شده است.

وی با تاکید بر اینکه این مکان تاریخی واجد ارزش ثبت در فهرست آثار ملی ایران شناخته شد افزود: پرونده حمام تاریخی روستای وفس توسط کارشناس این اداره کل تهیه و برای انجام مقدمات ثبت در فهرست آثار ملی کشور به وزارتخانه ارسال شده است.

معاون میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به اینکه بام و دیوارهای جانبی این بنای تاریخی در سال جاری مرمت و بازسازی شد ادامه داد: فاز بعدی مرمت بنای حمام تاریخی، داخل این بنای تاریخی است که به زودی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

محمودی افزود: طرح تبدیل حمام تاریخی وفس به خانه میراث‌فرهنگی و گنجینه مردم‌شناسی، پس از تکمیل مرمت این حمام تاریخی در دستور کار قرار دارد و برنامه‌ریزی‌های آن در حال انجام است و قرار است در این خانه آثار باستانی و تاریخی وفس و مناطق دیگر شهرستان کمیجان به نمایش درآید.

وی ادامه داد: هنر معماری و علاوه بر آن طبیعت رنگارنگ، در وفس دیدنی است و کوچه باغ‌های مصفای آن هر گردشگری را به وجد می‌آورد و به عنوان ظرفیت قوی تاریخی و همچنین اکوتوریسم استان مرکزی مطرح است.

انتهای پیام
captcha