جشنواره «انگور» در اراک برگزار شد
کد خبر: 4093948
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲

جشنواره «انگور» در اراک برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره «انگور» در روستای هزاوه از توابع شهرستان اراک، گفت: این جشنواره شامل 48 غرفه در جوار آستان مقدس امامزاده سلطان سیداحمد(ع) برپا شده و تا 7 آبان ادامه دارد.

جشنواره «انگور»

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، نهمین جشنواره انگور روستای هزاوه از اول آبان تا هفتم همین ماه پس از 2 سال وقفه به دلیل شیوع کرونا در جوار بقعه متبرکه امامزاده سلطان سید احمد(ع) برپا شده است.

احمد مرزبان، مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، در این مراسم گفت: جشنواره امسال در قالب ۴۸ غرفه شامل ۳۸ غرفه مربوط به بومیان روستا و ۱۰ غرفه مربوط به غیربومیان، برگزار می‌شود و انواع محصولات تولید شده از انگور اعم از شیره، ترخنه، سرکه و فرآورده های انگور و گردو و بادام عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه هر ساله استقبال بسیار خوبی از جشنواره انگور هزاوه صورت می‌گیرد، گفت: جشنواره ۱۴۰۱ پس از دو سال تعطیلی ناشی از بیماری کرونا برگزار می‌شود و قطعا امسال شاهد استقبال خوبی خواهیم بود.

مرزبان افزود: برگزاری این جشنواره نشان از ظرفیت شهرستان اراک و روستای هزاوه در حوزه گردشگری و کشاورزی مرغوب دارد و باید بتوان از ظرفیت این جشنواره بیشتر و بهتر برای ایجاد ارزش افزوده و اشتغال استفاده کرد. درصدد هستیم با برگزاری این جشنواره‌ها زمینه معرفی روستاهای استان بیشتر فراهم شود و توسعه گردشگری روستایی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی اضافه کرد: در کنار برگزاری جشنواره، برنامه‌های جانبی شامل: برنامه‌های فرهنگی و سنتی، جنگ شبانه، عرضه آش های محلی و دمنوش نیز ترتیب داده شده است، همچنین مکانی برای استراحت غرفه داران و اسکان مسافران در نظر گرفته شده و در این ایام خانه تاریخی امیرکبیر نیز آماده میزبانی از بازدیدکنندگان خواهد بود.

انتهای پیام
captcha