تجلیل از نفرات برتر دوسالانه قصه‌گویی «نهال امید» در سمنان
کد خبر: 4094560
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷

تجلیل از نفرات برتر دوسالانه قصه‌گویی «نهال امید» در سمنان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه نفرات برتر دوسالانه قصه‌گویی نهال امید سمنان تجلیل شدند، گفت: این جشنواره با هدف ترویج کتابخوانی برگزار شد.

تجلیل از نفرات برتر دوسالانه قصه‌گویی «نهال امید» در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، عصر روز گذشته، سوم آبان در مراسم آئین اختتامیه دومین دوسالانه قصه‌گویی «نهال امید» با اشاره به اینکه دوسالانه قصه‌گویی امروز در مرحله استانی به پایان می‌رسد گفت: در مرحله کشوری، نفرات برتر دوباره با هم به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: قصه‌ها همواره پندآموزی خودشان را دارند و در دین مبین اسلام نیز به صورت خاص به مقوله قصه گویی پرداخته شده و یک چهارم آیات الهی به صورت قصه هستند و در این حکمت خاصی نهفته است.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با تأکید بر اینکه بسیاری از آموزه‌های دینی ما از زبان داستان نقل می‌شوند، یادآور شد: امسال برای دومین سال رویداد قصه گویی با حضور ۴۰۳ نفر در مرحله ابتدایی برگزار شد و استقبال بسیار از این رویداد خوب صورت گرفت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ادامه داد: ۷۴ نفر به مرحله استانی رقابت دوسالانه قصه‌گویی استان راه یافته که در این راستا در دو بخش دیجیتال و صحنه‌ای با هم به رقابت پرداختند و در بخش دیجیتال ۳۷ نفر و در بخش صحنه‌ای ۲۷ نفر برگزیده شدند که در دو روز گذشته با هم به رقابت پرداختند.

طاهریان با تأکید بر اینکه در بخش دیجیتال ویژه کتابداران صفورا عربیان از مهدی‌شهر، معصومه مرادی مرام از شاهرود و مرضیه بهادری از میامی نفرات اول تا سوم شدند اظهار کرد: در بخش دیجیتال ویژه سایر افراد مهدیه سادات باقری و طلعت سادات حارث آبادی از شاهرود اول و دوم و الله حسنی از گرمسار رتبه سوم را کسب کردند.

به گفته وی در بخش صحنه‌ای ویژه کتابداران طاهره نظری از سمنان اول، مریم مهرپویا از گرمسار دوم و سمیه رجبی از شاهرود سوم شدند و در بخش سایر نیز محبوبه صرفی از دامغان اول شد و عسل نیکو و محترم ترحمی از سمنان دوم و سوم شدند.

مصطفی مرادی، مدیرکل دفتر امور اتماعی استانداری سمنان نیز  به اهمیت قصه در بهبود تمرکز و قوه تخیل کودکان، تأکید کرد و افزود: کاهش استرس و اضطراب یکی از مواردی است که در سایه قصه‌گویی می‌توان به آن دست یافت.

به گفته وی قصه کمک می‌کند تا فرزندانمان را متناسب با آیین و سنن فرهنگی و ملی و مذهبی، تربیت کنیم و برگزاری رویدادهایی از این دست می‌تواند در ترویج فرهنگ کتابخوانی و توجه والدین به کتاب و قصه‌گویی مؤثر باشد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان به توسعه کارکردهای اجتماعی کتابخانه‌های عمومی، تأکید کرد: و افزود: نیازمند گذار از نقش سنتی کتابخانه‌ها از شهر، استان و کشورمان هستیم چرا که بخش مهمی از رویدادهای فرهنگی ما در ارتباط با کتاب است.

انتهای پیام
captcha