موضوع نماز در جشنواره‌های فرهنگی و هنری گنجانده شود
کد خبر: 4094595
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸

موضوع نماز در جشنواره‌های فرهنگی و هنری گنجانده شود

مدیرکل فرهنگ ‌و ‌ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: موضوع مهم نماز باید در جشنواره‌های متعدد فرهنگی، هنری و رسانه‌ای سطح استان کردستان گنجانده شود.

نشست هماهنگی جشنواره فجر تا فجر

به گزارش ایکنا از کردستان، علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان دیروز، سوم‌آبان‌ماه در کمیته فرهنگی جشنواره فرهنگی و پژوهشی سراسری نماز فجر تا فجر که با حضور نمایندگان ادارات و نهادهای دینی و فرهنگی استان در مجتمع فجر سنندج اظهار کرد: موضوع مهم نماز باید در جشنواره‌های متعدد فرهنگی، هنری و رسانه‌ای سطح استان گنجانده شود.

وی افزود: صرف برگزاری جشنواره‌ای با عنوان نماز و ارسال آثاری در این خصوص نمی‌تواند تأثیری در علاقمند کردن مردم و جوانان و نوجوان به فریضه نماز داشته باشد، در تبلیغات و ترویج نمازخوانی تنها به مقوله خواندن نماز به عنوان یک فریضه دینی نباید اکتفا کرد، بلکه بایستی زیبایی‌های نماز را و تأثیرات پزشکی وضو در سلامتی و بهداشت نماز خواندن را نیز با شیوه‌های هنری ترویج کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان بیان کرد: امروز برای ترویج صحیح و تأثیرگذار نماز به یک فرهنگ‌سازی اصولی نیاز داریم، روش‌ها را بایستی تغییر بدهیم تا جذابیت داشته و از نظر بصری نیز تأثیرگذار باشد.

وی یادآور شد: پوستر و اقلام تبلیغی این جشنواره از طریق فضای مجازی و نشریات محلی به سمع و نظر هنرمندان و فعالان فرهنگی و هنری رسانده شود.

گفتنی است؛ در این جلسه هرکدام از نمایندگان سازمان‌ها و نهادی دینی و فرهنگی پیشنهادات و نقطه نظرات خود را مطرح کردند. استفاده از ظرفیت همه طیف‌ها و هنرمندان عرصه‌های مختلف در این جشنواره، تولید آثار هنری شاخص با موضوع نماز توسط هنرمندان برجسته کشور، تبلیغات وسیعی در سطح استان برای برگزاری جشنواره، شرکت بسیج هنرمندان در جشنواره و دعوت چهره به چهره از هنرمندان و انجام تبلیغات وسیعی از طریق صدا وسیما و همچنین تبلیغات محیطی با بنر و استند در ادارات و سازمان های فرهنگی و هنری سطح استان از تاکیدات اعضای جلسه در این جشنواره بود.

انتهای پیام
captcha