اعلام برنامه‌های سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی در کردستان
کد خبر: 4094623
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰

اعلام برنامه‌های سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی در کردستان

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برای هفته کتاب سال جاری در استان کردستان تدارک دیده شده است.

عیسی فلاحی، سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، عیسی فلاحی، سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان شامگاه گذشته، سوم آبان‌ماه در جلسه هماهنگی سی‌امین دوره هفته کتاب اظهار کرد: هفته کتاب و انتخاب سنندج به عنوان هفتمین پایتخت کتاب ایران فرصت بسیار مناسبی است تا برنامه‌ها و فعالیت‌های ترویجی فرهنگ کتاب و کتابخوانی مجدداً مرور شود و برنامه‌های خلاقانه‌ای در این استان تدارک دیده شود.

وی با اشاره به شعار هفته کتاب امسال مبنی «ما همانیم که می‌خوانیم»، افزود: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و سنندج هفتمین پایتخت کتاب ایران با همکاری و هم‌افزایی دانشگاه‌های سطح استان، ادارات و سازمان‌ها و شهرداری سنندج و انجمن‌های تخصصی حوزه کتاب برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای برای سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی در استان کردستان طراحی و تدارک دیده شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به راه‌های تشویق به مطالعه بیان کرد: ضروری است برنامه‌های برگزار شده به نتیجه مهم تشویق به مطالعه منجر شود، معرفی برگزیدگان سومین جایزه کتاب سال کردستان، اجرای مردمی تبادل کتاب، پویش جمع‌آوری کتاب در سطح مدارس و دانشگاه‌ها، برگزاری قصه‌گویی در مدارس، مسابقه کتابخوانی و جشن امضای نویسندگان بومی از جمله برنامه‌های در دست اجرای اداره‌کل ارشاد است.

وی با اشاره به نامگذاری روزهای هفته کتاب امسال کرد: افتتاح کتاب اتوبوس شهرک ننله، رونمایی از کتب شاخص نویسندگان، اهدای کتاب به مناطق کمتر توسعه یافته و روستاها و سخنرانی کارشناسان خبره کتاب در خطبه‌های نماز جمعه شهر سنندج ازجمله دیگر برنامه‌های این هفته است.

مدیرمسئول پایگاه خبری تخصصی خانه کتاب کُردی در این نشست ضمن انتقاد از عدم برگزاری نمایشگاه کتاب استانی گفت: هفته کتاب با برگزاری نمایشگاه کتاب رونق بسیار زیادی خواهد داشت، نمایشگاه کتاب دارای ظرفیت بسیار عظیمی در ترویج کتاب و کتابخوانی در سطح استان بوده و هست، در این دوره هفته کتاب لازم است از طرح‌های خلاقانه از جمله پیاده‌روی کتاب و کتابخوانی در آبیدر سنندج و مسابقات اینترنتی کتابخوانی استفاده بهینه شود.

یادآور می‌شود؛ در ادامه این جلسه نمایندگان دانشگاه‌های کردستان، پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی، شهرداری سنندج، آموزش‌و‌پرورش استان و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان به ارائه برنامه‌های ویژه سی‌امین هفته کتاب جمهوری اسلامی در استان کردستان پرداختند.

انتهای پیام
captcha